Pagina 2 van 3
Geplaatst: 10-07-2009 08:27
door Admin2Vrotkees
ankemet schreef:Prutser, raar dat je het filmpje niet kan zien, het is een flashbestand
Ko, we hebben vanmiddag alle schroefjes en dingetjes nagelopen en zelfs nog ergens een ontbrekende schroef vervangen.
maar morgen zal ik eens kijken of ik dat e-startgedeelte er af kan halen en de standaard en of hij dan nog zo rammelt.
ondanks dat ie rammelt klinkt de motor eigenlijk ook best wel goed toch??
nu deed hij het wel, gisteren niet, vreemd.
Ook ik ben het met de anderen eens dat dit waarschijnlijk niet het blokje is maar iets anders wat mee gaat trillen, wellicht de uitlaat, overigens niks om je ongerust over te maken in mijn ogen (of oren), ik kan het helaas zelf niet horen bij het motortje zelf.
Mark
Geplaatst: 10-07-2009 09:51
door Gast
Trek beslist en met zekerheid die 4 boutjes onder je blok die je uitlaat
vasthouden na, als daar wat misgaat maak je de smak van je leven!
ECHT DOEN HOOR!!!
Geplaatst: 10-07-2009 11:35
door ankemet
nee, een doodsmak wil ik ook niet maken
als het een keer weer droog wordt ga ik kijken
volgens mij heeft mijn 'hulpje' gisteren de uitlaat helemaal nagelopen en alle schroeven aangedraaid, alles behalve de koppeling hebben we nagelopen, gekeken of er iets los zat, alles extra aangedraaid enz
Mark, dat hij het niet deed eergisteren is mij nog steeds een raadsel, iWant daar hebben we niks aan hoeven doen, eraf een paar keer eraan trekken, het 'wiel' losdraaien want die zat in eerste instantie wel vast en daarna geen centje pijn meer. Dus was dat 'wiel' wat de motor aandrijft en waar het meeneempalletje beweging in moet krijgen vastgelopen maar met de hand weer los en soepel te krijgen
en dat ronde ding is volgens mij toch de koppeling, dus daar zat een vastloper.
Geplaatst: 12-07-2009 00:08
door ankemet
vandaag heb ik het weer aangedurfd om er op te rijden, en behalve het geratel loopt ie soepel, geen rare dingen, geen vastlopers. Ik denk dat die vastloper van eerder deze week toch met de nieuwigheid te maken heeft gehad.
Deze week ga ik samen met iemand eens goed kijken of we kunnen vinden wat nou de oorzaak van het ratelen is, het wordt minder als de motor warm is, en daarna als hij warm is en ik rijd langzaam is het bijna weg, als ik dan weer meer gas geef ratelt hij weer meer... het blijft dus een raadsel. Zet ik de motor uit dan ratelt het nog heel even na en is het stil.
spannend he!!! wat zou het zijn.
Inmiddels heb ik de oude spartamet verkocht en wordt deze maandag opgehaald, dan heb ik de kosten er ook weer grotendeels uit.
Geplaatst: 12-07-2009 10:46
door Gast
Ik heb je filmpje nog een paar keer beluisterd, en ik ben er tamelijk zeker van dat het resonantie is,
en dat het niet in de motor zit.
De resonantie veranderd ook onafhankelijk van het motortoerental,
neem je gas terug dan word het eerst erger voor het verminderd, en das resonantie!
Trek ALLES dat schroefdraad heeft na, ook je standaard, je spatborden, kortom...
Geplaatst: 12-07-2009 12:25
door Albert
Ook de kettingkast kan vaak herrie maken!
Geplaatst: 12-07-2009 12:59
door Gast
O ja, helemaal waar, Albert!
Tierips doen hier wonderen!
Geplaatst: 12-07-2009 13:06
door Admin2Vrotkees
Als het goed is zit in de kettingkast rubbertjes om ervoor te zorgen dat de ketting niet tegen de kast trilt, het kan natuurlijk zijn dat die verdwenen zijn door de loop der jaren.
Mark
Geplaatst: 12-07-2009 13:47
door ankemet
Ik ben er ook steeds meer van overtuigd dat het niet de motor is!
want die loopt eigenlijk gewoon goed behalve dan dat mijn uitlaat best wel een beetje knettert maar dat zal wel met het opvoeren te maken hebben
het pure motorgeluid is gewoon gelijkmatig, behalve dan de tik als je te snel gas geeft maar dat heeft mijn andere spartamet ook dus ik vermoed dat dat normaal is
de standaard moet er sowieso af, ik heb er een bok onder laten zetten maar die hangt te laag als hij opgeklapt is. Ik heb nog een losse standaard en nog een bok zonder veer. Ik vind zelf een bok wel prettig voor als ik mijn hond in de bak moet tillen, als is de saxonette wel een stuk zwaarder om hem op de bok te zetten.
Dee week ga ik samen met een hobbyknutselaar alles nalopen net zo lang tot we het gevonden hebben of de herrie op is gehouden.
Geplaatst: 12-07-2009 14:37
door Gast
Uitlaat knetteren hoort niet, ook nie alstie opgekieteld is.
Meestal zit het uitlaatrubber in de hals van de flens om je spruitstuk
niet goed of is helemaal weg of gewoon vergeten.
Nieuwe kost een of twee euri maar het inzetten is wat werk, je auspuf moet
er dan "even" onder vandaan.
Kraag goed schoonkrabben, ring er gelijmatig inleggen, de tuit en de flens
insmeren met vaseline of roomboter of margarine of vet of zoiets,
op zijn plaats drukken en de vier boutjes er weer in.
Daarbij opletten dat de boutjes niet te lang zijn en de uitlaat goed vast komt te zitten, eventueel
wat sluitringen toevoegen.
Als laatste het driehoekig gevormde rubber onder je standaard weer op zijn
plaats en het boutje er weer doorheen.
De vier boutjes onder je uitlaat en de dikke bout op je rubber zijn bedoeld
om de remwerking naar het frame af te voeren, doe dit dus zorgvuldig!
http://spartametforum.nl/post747.html#747