Pagina 2 van 2

Geplaatst: 13-09-2015 23:07
door Vrotkees
Hans ( Jgvankampen) heeft nu een blokje, dat ik gereviseerd heb dat van een metje komt dat letterlijk van de vuilnisbelt gered is, stond al klaar voor de shredder :lol:

Werkelijk alle onderdelen zijn nu hergebruikt.
De kapotte stalen onderdelen zijn naar een kunstenaar gegaan die er kunstwerken van maakt.

Binnen kort in de Nederlandse taal

Vrotten : Met hangen, wurgen en vloeken een technisch probleem oplossen.
Ik vrot, hij vrot , wij vrotten, we hebben gevrot :mrgreen:

Geplaatst: 21-09-2015 13:21
door rwijnhov
En vrotkees heeft mijn blokje weer helemaal op en top gemaakt. Nu lekker rijden.

Geplaatst: 21-09-2015 15:40
door Henk1
rwijnhov schreef:En vrotkees heeft mijn blokje weer helemaal op en top gemaakt. Nu lekker rijden.
Wat was nou de oorzaak, ben er benieuwd naar.

Geplaatst: 21-09-2015 19:15
door Vrotkees
Hele aandrijfas was naar de K.L.O.T. E. :cry:

Hoop ijzervijlsel in de olie

wormwiel en tandwiel kapot gelopen
naafhuls, taats lagers, naaldlagers en as kapot.

Carterdelen uitgespoten met de hogedrukreiniger en toen weer alles opgebouwd

Andere aandrijfas opgebouwd met ander koppelingsklok met wormwiel.

Een kleine revisie dus

Geplaatst: 21-09-2015 19:28
door Henk1
Het enige wat goed was waren de carterdelen.
Is dat geen al gehele vernieuwing.
Maar daar gaat het niet om.
Het is zo belangrijk dat je ook de oorzaak weet.
Daar leren we van, en dat wordt merendeels, niet mede gedeeld.

Geplaatst: 21-09-2015 19:39
door Vrotkees
de krukas de zuiger en de carterdelen waren goed.

Alle in de olie lopende delen waren totaal verrot gedraaid.
Aandrijfas kreeg enkeltje schrotbak

Als de krukas of de aandrijfas kapot is noem ik het een kleine revisie

zijn beide kapot dan noem ik het een grote revisie.