Lekker dan.

leuke of minder leuke ervaringen en voorvallen met de spartamet.
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Bericht door Zwaantje »

Vrotkees schreef:Nooit leuk om gelijk in dit soort zaken te hebben :cry:

De tandwielkast van het blok zit nu vol met ijzervijlsel.
Alles moet eruit tot de laatste korrel anders draait het meteen weer in de soep met nieuwe onderdelen.

Ik spuit dan met de hogedrukreiniger alle troep uit het carter en vis met een sterke magneet na.

de lagers in de aandrijfas kun je ook weggooien.
Dit noemen ze een catastrofale aandrijfas schade :cry:
- as
- naafhuls
- tandwiel
- pallen
Die naafpallen waren net nieuw. Kan ik die echt niet meer gebruiken?
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
blauwlap
Erelid
Berichten: 379
Lid geworden op: 27-06-2009 20:22

Bericht door blauwlap »

Ik heb zoiets ook gehad 5 jaar geleden maar dan met een metje zonder kenteken die ik gratis kon ophalen omdat die ook niet meer lopend te krijgen was.
vond al dat er veel weerstand was met naar huis lopen, was ca 800 meter bij mij vandaan, en achteruit liep die helemaal niet.
Thuis open gemaakt en kwam dit tegen

Afbeelding

As was ook gaar en kwam ook vermorzelde kogeltjes tegen van dat grote lager.
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Bericht door Zwaantje »

blauwlap schreef:Ik heb zoiets ook gehad 5 jaar geleden maar dan met een metje zonder kenteken die ik gratis kon ophalen omdat die ook niet meer lopend te krijgen was.
vond al dat er veel weerstand was met naar huis lopen, was ca 800 meter bij mij vandaan, en achteruit liep die helemaal niet.
Thuis open gemaakt en kwam dit tegen

Afbeelding

As was ook gaar en kwam ook vermorzelde kogeltjes tegen van dat grote lager.
Het is ook best zonde dat dit met de as/wormwiel kan gebeuren. Het wordt steeds zeldzamer en er komt een keer dat deze onderdelen gewoon op zijn, en dan heb je een probleem. Kort samengevat: dat betekend einde Sachs 301. :cry:
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten