Pagina 2 van 2

Geplaatst: 22-07-2017 22:29
door Zwaantje
Vrotkees schreef:Nooit leuk om gelijk in dit soort zaken te hebben :cry:

De tandwielkast van het blok zit nu vol met ijzervijlsel.
Alles moet eruit tot de laatste korrel anders draait het meteen weer in de soep met nieuwe onderdelen.

Ik spuit dan met de hogedrukreiniger alle troep uit het carter en vis met een sterke magneet na.

de lagers in de aandrijfas kun je ook weggooien.
Dit noemen ze een catastrofale aandrijfas schade :cry:
- as
- naafhuls
- tandwiel
- pallen
Die naafpallen waren net nieuw. Kan ik die echt niet meer gebruiken?

Geplaatst: 22-07-2017 23:09
door blauwlap
Ik heb zoiets ook gehad 5 jaar geleden maar dan met een metje zonder kenteken die ik gratis kon ophalen omdat die ook niet meer lopend te krijgen was.
vond al dat er veel weerstand was met naar huis lopen, was ca 800 meter bij mij vandaan, en achteruit liep die helemaal niet.
Thuis open gemaakt en kwam dit tegen

Afbeelding

As was ook gaar en kwam ook vermorzelde kogeltjes tegen van dat grote lager.

Geplaatst: 22-07-2017 23:17
door Zwaantje
blauwlap schreef:Ik heb zoiets ook gehad 5 jaar geleden maar dan met een metje zonder kenteken die ik gratis kon ophalen omdat die ook niet meer lopend te krijgen was.
vond al dat er veel weerstand was met naar huis lopen, was ca 800 meter bij mij vandaan, en achteruit liep die helemaal niet.
Thuis open gemaakt en kwam dit tegen

Afbeelding

As was ook gaar en kwam ook vermorzelde kogeltjes tegen van dat grote lager.
Het is ook best zonde dat dit met de as/wormwiel kan gebeuren. Het wordt steeds zeldzamer en er komt een keer dat deze onderdelen gewoon op zijn, en dan heb je een probleem. Kort samengevat: dat betekend einde Sachs 301. :cry: