Vrotkees schreef:Dacht even dat je het vliegwiel aan de buitenkant vastgepakt had metd e waterpomptang /soo
Het pakkingmateriaal moet flinterdun aangebracht worden.
en het enigste wat daar geschikt voor is is curil.
Voordeel is ook nog dat curil heel lang houdbaar is.
Werkte eigenlijk nog best prima zo, met die waterpomptang.
Inmiddels zijn er wat weken verstreken. Grote inventarisatie gemaakt voor het hele blok qua onderdelen.
Alles gereinigd, keerringen vervangen, lagers vervangen, freewheel vervangen, bezinetank schoongemaakt en verse benzine erin gedaan, bougie is vervangen, zat nieuw luchtfilter op, banden waren al vervangen.
Carburateur nog eens helemaal uit elkaar gehaald, daarvan zijn ook alle pakkingen onlangs al eens vervangen. Venturipijpje ook voor zekerheid nog even getrokken. Gaatjes doorgeprikt voor en achter.
Kabels zijn ook niet allemaal vervangen.
Moment is dan daar, alles gemonteerd. 1 keer trekken EN... lopen. Yes.
Maar, toch nog wat probleempjes. Momenteel heb ik het volgende en weet ik even niet meer hoe en wat.
Je pakt je MET, en wil starten. Choke aan, trekken en starten. Hoppa.
Loopt redelijk volgens mij. Compressie is er. Is nu niet heel koud, dus gelijk richting rijstand en dan vol wegkarren. Eventjes testen, wat rijden, links, rechts, minuutje of 4 � 5. Dan even stilstaan. Gaat hij wat onregelmatiger lopen. Ineens zakt ie dan (duur wel eventjes voor het gebeurd) weg en valt hij uit.
Terug in choke, starten. Soms wel, soms niet. Dan even gas bijgeven bij starten en hij loopt weer. Zelfde verhaal, even rijden, stoppen. Stil blijven staan en op gegeven moment valt hij weg.
Overigens staat de stationair schroef wel iets te ver uitgedraaid. Hij maakt meer toeren dan nodig zou zijn zegmaar. Als je hem optilt draait hij lichtjes. Maar moet juist het probleem niet zijn.
Membraan nog nagekeken, maar lijkt goed. De compressie is tijdens rijden volgas gewoon goed volgens mij.
Wat kan dit zijn? Kan iemand hier iets over zeggen.
Ik hoor het graag.