Pagina 2 van 2

Geplaatst: 28-07-2018 21:44
door fehntjer
Moin,
zo geeft dat niets. bij een originelle Uitlaat hort een Ring 27x 2,5
als je een nabouw heeft b.v. Sito ( da staat ook 2974 op) dan moet je een Ring 27x3 hebben.
Het best voor de hoge Temperatuur een Viton Ring
Als je hem zo heeft
Afbeelding

de rubberring zachtjes in de sleuf indrukken. maar veel koperenpasta gebruiken

groet fehntjer

Geplaatst: 29-07-2018 00:22
door spartarie
Net bezig schreef:Het zij maar weer eens gezegd, dat rubber onsamendrukbaar is.
Natuurlijk is rubber w�l samendrukbaar, in ieder geval vervormbaar.

Weliswaar is het mij onbekend of hij de temperatuur kan hebben, maar voorlopig gaat het goed.
Als het geen Viton is zal dat niet lang duren.



Eerst controleren of er geen onregelmatigheden in de groef van de uitlaat zitten.
Aangezien u een nieuwe uitlaat heeft is de kans daarop klein, t�ch even kijken!
Ook het "tuutje" van de motor waar de uitlaat overheen valt schoonmaken!
Uitlaat monteren: Gebruik wat kopervet en probeer de uitlaat afwisselend links- en rechtsom draaiend omhoog te werken, dus terwijl u druk naar boven geeft afwisselend draaien.
Bij ingebouwde motor is er niet veel ruimte om te draaien, maar wel iets.
Maar misschien heeft u een maandagochtend exemplaar uitlaat.. :cry:

Geplaatst: 17-11-2018 10:31
door Antoine
Een aantal maanden geleden een nieuw rubberen ring besteld incl een aantal andere onderdelen.. het rubber heeft het tot vandaag volgehouden, meer dan de helft was weg gesmolten.

Geplaatst: 17-11-2018 19:22
door Vrotkees
het word ook wel extreem heet bij de uitlaatpoort :wink:

Geplaatst: 17-11-2018 20:06
door Antoine
Lijkt me toch niet normaal dat de ring na 2 maanden helemaal gesmolten is haha was bagger kwaliteit. Ik heb nu een vitron ring besteld.

Geplaatst: 18-11-2018 00:48
door Vrotkees
een nbr ring fikt zo weg
een fkm (viton ) o-ring is gemaakt voor hogere temperaturen.

Als de uitlaat niet goed vastzit kan deze ring lostrillen en gaan lekken.

Geplaatst: 18-11-2018 08:06
door Antoine
fehntjer gaf aan veel koperpasta te gebruiken. Is dit voor extra afdichting of om de ring soepel te houden?

Geplaatst: 19-11-2018 21:26
door Net bezig
Ik word er nu aan herinnerd dat ik inmiddels 4 maanden en 1400 km verder met de dunnere geplakte ring rijd. Nog steeds dicht.
Zal hem volgend jaar eens bekijken en een originele proberen volgens de aanbevolen methode van:

Spartarie die schreef:
Ook het "tuutje" van de motor waar de uitlaat overheen valt schoonmaken!
Uitlaat monteren: Gebruik wat kopervet en probeer de uitlaat afwisselend links- en rechtsom draaiend omhoog te werken, dus terwijl u druk naar boven geeft afwisselend draaien.
Bij ingebouwde motor is er niet veel ruimte om te draaien, maar wel iets.
Ik denk dat Copaslip inderdaad zacht en smeu�g blijft, koper wordt zacht bij verhitten.

Re: Welke Uitlaat Pakking

Geplaatst: 05-09-2020 00:43
door spartarie
Kleur bekennen hoort er ook bij... :oops:
Vandaag voor de tweede keer een uitlaat in handen die zich NIET met de normale 2.5 x 27 mm pakkingring liet monteren.
Gebruik van geweld, kruislings aandraaien, event. met langere boutjes, leidde alleen tot vervorming van het montageplaatje van de uitlaat.
Alle trucs geprobeerd...uiteindelijk (net als de eerste keer) naar de dremel gegrepen en de groef in de uitlaatmond wat uitgeslepen.
Net zolang tot ik de uitlaat, puur op handkracht, al draaiend op zijn plek kan duwen.
Zo gaat het ook met alle oude, maar nog steeds goede, uitlaten die ik heb.
Een dubbele verzameling uitlaatpakkingen zie ik niet zitten... :x

Re: Welke Uitlaat Pakking

Geplaatst: 05-09-2020 07:49
door Vrotkees
de SITO uitlaten hebben een diepere groep dus daar valt een 2.5 x 27 meteen in weg dus moet je wel 3 x 27 gebruiken
en ja als 2.5 x 27 te groot is dan rest niks anders als de dremel :mrgreen: