moeizaam starten + niet starten me E-start

Technische vragen
francis
Berichten: 15
Lid geworden op: 11-08-2018 19:02

Re: moeizaam starten + niet starten me E-start

Bericht door francis »

Ik ga morgen de carburateur uit elkaar halen en de slangen na kijken.
Alvast mijn dank.
francis
Berichten: 15
Lid geworden op: 11-08-2018 19:02

Re: moeizaam starten + niet starten me E-start

Bericht door francis »

de slang is goed. Maar de slang gaat naar een vreemd onderdeel, maar geen membrane. Ik probeer om een foto te sturen maar het lukt niet. Deze onderdeel heeft een soort "lepel" die om hoog gezogen kan worden. Zou dat niet een vervanging zijn voor een membrane ?
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1137
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: moeizaam starten + niet starten me E-start

Bericht door Spartapappa »

Je hebt eigenlijk twee membranen een in de carburateur en een waar de decoslang aan vast zit (399 499 �)
Het is echter moeilijk uit te leggen (met alle respect) aan een ieder die geen ervaring heeft met de 301 Sachs motor.
Ik denk dat door veel te lezen hier op het forum, en je in de materie te verdiepen je uiteindelijk heel ver gaat komen.
francis
Berichten: 15
Lid geworden op: 11-08-2018 19:02

Re: moeizaam starten + niet starten me E-start

Bericht door francis »

Ik ben inderdaad achter gekomen dat je 2 membranen hebt. De een met een "tong" lijk me OK. De ander zit dus in de carburateur . Ik ga morgen de carb uit elkaar halen voor de tweede.
francis
Berichten: 15
Lid geworden op: 11-08-2018 19:02

Re: moeizaam starten + niet starten me E-start

Bericht door francis »

Heb alles los gemaakt, schoon gemaakt , na gekeken, ook de membraan in de carb, lijkt me OK (het zegt niets natuurlijk). Daarna aan het touwtje getrokken, meteen starten. Heb daarna + - 100 meter gereden ...... dood.
Is het niet iets typisch van de carburateur membraan ? (kost + - 30 euro ?)
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1137
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: moeizaam starten + niet starten me E-start

Bericht door Spartapappa »

Je kunt aan de zijkant door het wiel het flotterbakje zien.
Dan kun je kijken of er benzine in komt.
Mijn voorkeur gaat uit naar directe inlaat, zo omzeil je het benzine membraam.
Deze kunnen problemen veroorzaken als ze lek zijn.
Al rijdt ik met een metje waar de carburateur nog voorzien is van membraam. Deze geeft tot op heden geen problemen.
Maar als deze dat wel gaat doen pak ik hem gelijk aan en bouw hem om naar directe inlaat.
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1137
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: moeizaam starten + niet starten me E-start

Bericht door Spartapappa »

Er staat op het forum beschreven hoe je een carburateur ombouwd naar directe inlaat.
Op internet zijn de benodigde materialen te verkrijgen en te bestellen.
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: moeizaam starten + niet starten me E-start

Bericht door Prutser-2009 »

een directe benzine inlaat is enkel verstandig als je een benzine kraantje hebt.
Nieuwe membramen zijn te koop (Duitsland) maar zijn niet goedkoop
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
francis
Berichten: 15
Lid geworden op: 11-08-2018 19:02

Re: moeizaam starten + niet starten me E-start

Bericht door francis »

Ik had een vraag en dat was is het typisch van een lekende membraan dat je sax verzuipt na 100 meter ?
2 de vraag is natuurlijk het ombouw :
er is een beschrijving op de forum maar geen foto's. Zonder fotos kom ik nergens. Heeft iemand foto's van de ombouw ?
of .... is er iemand die het kan die niet te ver van Nijkerk woont ?
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1499
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Re: moeizaam starten + niet starten me E-start

Bericht door spartarie »

Foto's staan hier: viewtopic.php?t=767
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten