Pagina 3 van 5

Geplaatst: 20-09-2015 09:01
door jgvankampen
Nou Arie.....foto's.... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Geplaatst: 20-09-2015 10:53
door spartarie
Afbeelding

Geplaatst: 20-09-2015 15:38
door jgvankampen
Ja Ja en tegen ons maar vertellen dat je op wasbenzine rijdt.... :lol: :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 20-09-2015 16:56
door Vrotkees
Gooi oeps in de tank en je hebt een brommer.
als het bij een Fiat kan, kan het ook bij spartamet :twisted:

GHB, ecstasy of speed in de tank bijvoegen is ook een optie. :mrgreen:

Geplaatst: 27-09-2015 10:37
door Prutser-2009
zo even de knuppel in het hoenderhok gooien, er zit iets scheef in je denkbeeld :lol:

je hebt nu een gaatje vervangen voor 3, waarbij je neem ik aan de oppervlakte hebt uitgerekend zodat de totale oppervlakte van de drie kleine gaatjes overeenkomt met een grote, tot zo ver ok.

Maar het bovenste en onderste gaatje zitten meer weg vanuit het midden, dat wil dus zeggen dat er minder lucht omheen zit (ze zitten eerder tegen de wand aan) en dan zouden dus de buitenste gaatjes kleiner moeten zijn en het middelste gaatje groter :wink:

ik voel een tweede nieuwe venturipijp aan komen :wink: hoewel ik denk dat het verschil erg klein zal zijn.

Geplaatst: 27-09-2015 12:25
door spartarie
Prutser-2009 schreef:
je hebt nu een gaatje vervangen voor 3, waarbij je neem ik aan de oppervlakte hebt uitgerekend zodat de totale oppervlakte van de drie kleine gaatjes overeenkomt met een grote, tot zo ver ok.
Klopt helemaal Prutser, zo heb ik dat inderdaad uitgerekend.
Mijn idee was om een betere mengselverhouding te krijgen als de gasschuif maar gedeeltelijk geopend is.
Als je het originele buisje met het ene "grote" gat in het midden bekijkt dan zit dat gat ook niet op de ideale plek in de luchtstroom als de gasschuif maar voor een deel geopend is.
In de praktijk kan je dat merken dat het blokje bij lage snelheden niet helemaal lekker loopt.
Ik moet daarbij wel zeggen dat ik een mieren$%^&@* ben.... :roll:
Met dit nieuwe buisje heb ik inmiddels ruim 100 km gereden en het bevalt goed, ook bij lage snelheid loopt het blokje mooi "rond", bij volgas geen verschil.

Geplaatst: 27-09-2015 12:57
door spartarie
spartarie schreef:

Ik moet daarbij wel zeggen dat ik een mieren$%^&@* ben.... :roll:
En nee Hans, daar heb ik geen foto's van... :lol:

Geplaatst: 23-10-2015 21:46
door spartarie
Inmiddels heb ik het nieuwe buisje ook in een naar 10 mm opgeboorde Bing uitgeprobeerd.
Dat liep in eerste instantie niet lekker.
Topsnelheid goed, maar een flinke "deuk" in het middengebied.
Alleen door heel geleidelijk meer gas te geven kwam het motortje over het dode punt, een teken van een te arm mengsel,
Grotere sproeier erin, denk je dan maar zo simpel was het niet.
Dan trok hij wel goed op, ook als je het gas in ��n keer opendraaide, maar haalde je weer niet de snelheid als met een kleinere sproeier.
Experimenteren met het vlotterniveau en luchttoevoer hielpen wel iets, maar helemaal naar m'n zin kreeg ik het niet.
Dat was altijd al het probleem met een opgeboorde carburateur als ik me goed herinner.
Ik ben even in de denktank gaan zitten en heb (weer) een nieuw buisje gemaakt. De onderste gaatjes zijn nu wat groter, van boven naar beneden heb ik nu 0,7 , 0,8 , en 0,9 mm.
Dat helpt verbazend goed, de kleinere sproeier kan er weer in en de deuk in het middengebied is praktisch verdwenen.


Afbeelding

Geplaatst: 23-10-2015 23:55
door Vrotkees
Het heeft te maken met de onderdruk die je cre�ert met een venturi.

hoe kleiner hoe meer onderdruk.

Je ziet het nu ook dat je met minder onderdruk de gaatjes in de stijgbuis groter moet maken wegens te minder onderdruk.

Door te experimenteren kom je een aardig eind.

Ben benieuwd wat beter bevalt.

De standaard venturi met 3gaats stijgbuis
of de opgeboorde venturi met aangepaste 3 gaten in de stijgbuis

Geplaatst: 24-10-2015 00:17
door spartarie
Dat had ik in de denktank ook bedacht.
Ik moet zeggen dat de opgeboorde versie nu over de hele linie wat meer prestatie levert dan de originele :wink: .
Naar verwachting zal het benzineverbruik ook wel iets omhoog gaan :cry:
.Ik hou het in de gaten.