Pagina 3 van 7

Geplaatst: 31-07-2017 12:18
door RO
Sorry, vergeten te vermelden, maar zit al nieuwe uitlaat op ook.
Zal het dus vast niet zijn.

Zal die test eens doen, kijken of dat uitmaakt.

Moet ik dan toch ook kunnen zien aan de bougie, dat deze nat is als het gebeurd?

Geplaatst: 31-07-2017 15:55
door Vrotkees
RO schreef:Sorry, vergeten te vermelden, maar zit al nieuwe uitlaat op ook.
Zal het dus vast niet zijn.
Je zou eigenlijk selectief moeten kunnen vergeten dan zou dement worden een zegen zijn :lol:

Geplaatst: 31-07-2017 16:46
door spartarie
spartarie schreef: Probeer eens dit: Als hij dreigt uit te vallen hou dan de fiets scheef naar rechts (van achter gezien). Loopt hij dan weer goed?
Of naar de andere kant scheef houden, het kan ook zijn dat het niveau in het vlotterbakje te laag is.

Geplaatst: 31-07-2017 20:44
door fehntjer
Moin,
en wat is met de 7mm van dit messigbuisje?

Afbeelding
te hoog zijn meer dan 7mm

Afbeelding
dit is correct

groet fehntjer

Geplaatst: 31-07-2017 20:56
door RO
Zal straks eens naar de dat buisje kijken. Liep net echt niet top.

Naar rechts houden betekende direct uitvallen. In alle standen. Zowel rijstand, als carb.

Geplaatst: 31-07-2017 21:40
door spartarie
RO schreef:Zal straks eens naar de dat buisje kijken. Liep net echt niet top.

Naar rechts houden betekende direct uitvallen. In alle standen. Zowel rijstand, als carb.
Dan naar links houden.
Blijft hij dan wel lopen is het vlotterniveau te laag.
Normaal is dat de naald 12 mm uit het drijflichaam van de vlotter steekt.

Geplaatst: 01-08-2017 19:39
door RO
spartarie schreef:
RO schreef:Zal straks eens naar de dat buisje kijken. Liep net echt niet top.

Naar rechts houden betekende direct uitvallen. In alle standen. Zowel rijstand, als carb.
Dan naar links houden.
Blijft hij dan wel lopen is het vlotterniveau te laag.
Normaal is dat de naald 12 mm uit het drijflichaam van de vlotter steekt.
Voila. Dat is het inderdaad. Naar links blijft hij lopen als je snel genoeg bent.

Wat is daar de beste oplossing voor? Heb een vlotter die bestaat uit de zwarte ring met gat, donutmodel.

Geplaatst: 01-08-2017 21:26
door spartarie
Dat is dus een TK carburateur.
Carburateur demonteren en het vlotterbakje eraf.
Dan de carburateur op z'n kop houden, de afstand tussen de "vork" en het carb.huis moet 2,5 mm zijn, bij jou is dat waarschijnlijk meer!
E.e.a. staat hier beschreven, met tekening. http://blauwlap.nl/sachs/Sachs%20Repara ... 20v1.7.pdf
Kijk op blz. 32.
Neem een boortje 2.5 of inbussleuteltje 2,5 om te meten.
Komt wel vaker voor dat men aan die vork gaat rommelen als men een carb. probleem heeft....
Niet doen! 2,5 mm is goed, loopt ie dan nog niet goed zit de storing ergens anders in de carb.

Geplaatst: 02-08-2017 17:35
door RO
Alles zoals beschreven geprobeerd. Dacht misschien een minuscule afwijzing te zien, iets aangepast. Alles weer gemonteerd.

Maar, nog steeds als je hem naar links houd loopt hij door, naar rechts valt hij uit (en na verloop van tijd ook als hij rechtop staat). Bij uitvallen naar links houden zorgt dan weer voor verder lopen.

Wat kan ik nog over het hoofd zien?

Geplaatst: 02-08-2017 18:36
door spartarie
Dat hadden we laatst ook al een keertje...
De gasschuif bestaat uit twee delen, de schuif + steel �n het dekseltje, met daartussen een veertje natuurlijk. (veertje zit er toch wel in?)
Van belang is: Het dekseltje moet aan de "motorkant" zitten.
De onderkant van de schuif is namelijk afgeschuind, van belang voor goed stationair lopen.