Venturiebuis

boekjes, tekeningen en fotos die we hebben en uitleg hoe en waarom iets werkt.

Henk1
Erelid
Berichten: 182
Lid geworden op: 06-10-2013 13:16

Bericht door Henk1 »

Prutser-2009 schreef:Het probleem van de brillen ken ik, gelukkig kan ik me nog behelpenmet de goedkope leesbrillen van de hema oid.

ik ben zeer benieuwd hoe het afloopt met de 10mm met nieuwe venturi en de originele met nieuwe venturi, gezien mijn lengte en bijbehorende gewicht zou een beetje extra trekkracht op mijn metje geen overbodige luxe zijn, hij hoeft niet zo zeer een hogere top te hebben.

Wel ligt hier de spartamet hobby even op een lager pitje, naar de 10mm vergroting is iets wat nog wel in de planning zit, maar voor dat wil ik iets op de draaibank maken ipv ''gewoon' uitboren.
.


In de drieklauw gaat helaas niet, zonder een passend hulp stuk te maken.
Het zit namelijk iets uit het midden.
Als je een vierklauw heb gaat dat heel goed.
Vast klemmen aan de luchtfilter aansluiting.
Centreren en met de binnen draaibeitel uitdraaien.
Bij de TK heb ik wel een mal moeten maken dat gaat helaas niet anders

Zoals Arie zegt met passende busje kan elke doorgang weer herstellen.
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 »

ik was van plan iets met een adapterplaat oid te maken, en ik heb inderdaad ook een vierklauw voor dit soort gevallen.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Henk1
Erelid
Berichten: 182
Lid geworden op: 06-10-2013 13:16

Bericht door Henk1 »

Prutser-2009 schreef:ik was van plan iets met een adapterplaat oid te maken, en ik heb inderdaad ook een vierklauw voor dit soort gevallen.
Ja dat kan ook, zelf heb ik het van kunststof gemaakt.
Maar het kan met vele materialen, werkt ook prima.
In dit geval klem je het op de uitgang van de carburateur, en die is voor beide gelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

Weer even terug naar het onderwerp....
Aangezien ik nu twee originele venturiebuisjes op voorraad heb en het nou niet direkt een slijtonderdeel is, heb ik met ��ntje nog een experiment gedaan, gewoon om te kijken of dat ook zou werken.
Wat heb ik gedaan: een gaatje extra geboord, 0.8 mm 3mm naar onderen.
Afbeelding
Gisteravond geprobeerd, resultaat: slecht.
Vanaf halfgas goed, topsnelheid prima maar de oude "Deuk" onderin is weer terug.
Alleen te rijden door geleidelijk meer gas te geven, anders valt de motor uit wegens benzinegebrek.
Zo rij ik niet, als de ruimte er is moet je het gas gewoon open kunnen draaien !
Dus het oude "nieuwe" buisje er weer in, probleem weer zo goed als verdwenen, het gas kan weer gelijk open.
Moet wel zeggen dat het NOG beter gaat bij geleidelijk gas geven, onderin i.i.g. Boven de 15 km/h maakt het niet meer uit.
Ik weet wel dat onderin ook de stationaire sproeier een belangrijke rol speelt, logischerwijze zou je die ook iets moeten vergroten.
Het probleem is dat dat een boring is; als je te groot opboort wat dan?
Ik hou van experimenteren, niet van slopen !
Het mooiste zou zijn als daar ook een sproeier zou zitten die je kan verwijderen en eventueel kan vergroten, werkt het niet dan bouw je het weer terug.
De TK heeft daar een ingeperst messing buisje zitten meen ik, zoiets zou je op de Bing ook moeten maken, en wel zo dat het zonder te veel moeite te verwijderen is.
Afijn, zo blijven er nog genoeg uitdagingen over, voorlopig laat ik het maar zo.

N.B. Tijdens al dat geknutsel gisteren ook nog een draadbreuk in de kortsluitkabel /soo
Is alweer gerepareerd, de Bond Voor Het Vloeken heeft weer goede zaken gedaan....
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

Blijft leuk om te experimenteren aan een MET.

en ja daar hoort de bond voor het vloeken bij :wink:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten