Pagina 5 van 11
Geplaatst: 13-03-2016 11:40
door Jan
Jan schreef:Het experimenteren met benzinemixen is leuk maar ik denk alleen voorbehouden aan hen die weten waar ze mee bezig zijn en weloverwogen de mogelijke risico's proberen te elimineren. :wink:
Volgens mij, weet waar je mee bezig bent.
Als je dat niet weet en niet gehinderd door enige kennis aan het mengen en roeren slaat, een niet startende Met met geweld aan het lopen krijgt, tja, d�n is het op een keer zomaar afgelopen met je fijne toermetje.
Die :wink: heb ik daar niet voor niets gezet.
Geplaatst: 13-03-2016 12:27
door m.vandervet
Ik heb leergeld betaald. In het vervolg geen StartPilot' en vergelijkbare producten meer gebruiken.
Alle info i.v.m. de mengsmering is naar eer en geweten door gegeven.
In het vervolg tank ik Shell V-power daar zit ook geen bio-ethanol in.
In de Spartamet word opnieuw ge�nvesteerd. Wat dat aangaat ben ik een echte liefhebber.
Mede dankzij het forum bestaat voor mij die mogelijkheid en in het bijzonder met de hulp van Vrotkees.
De investering is gauw vergeten als ik het blokje weer hoor tuffen.
Geplaatst: 13-03-2016 17:39
door Mikey
Knutselsmurf schreef:Mikey schreef:Of gewoon benzine?
Waar het blokje voor gemaakt is.
Opvoeren is hier een taboe.
Maar je blok kapot laten lopen door met andere 'brandstof' te gaan rijden.
Om waarschijnlijk een paar euro te besparen.
Nu kun je het blokje naar de schroothoop brengen.
Wie het breed heeft laat het breed hangen...
Enig idee wat het inkomen van een AOWer is? cry
Bovendien is er met rijden op wasbenzine niets mis!
Een spartamet zuipt je ook de oren van de kop idd.
Als je geen benzine kunt betalen moet je na gaan denken om je Met te verkopen.
Het blokje is echt niet kapot gelopen door een paar keer met startpiloot te spuiten.
Dan waren er al VEEL motoren kapot gelopen.
Het zal niet goed zijn voor het blokje.
Maar vastlopen doet hij niet.
Het blijkt nu wel dat er niks mis mee is om op wasbenzine te rijden
Geplaatst: 13-03-2016 18:26
door spartarie
Wat eigenlijk nog niet ter sprake gekomen is:
Hoe is de TT olie met de (was)benzine gemengd?
Dat doe ik altijd in een jerrycan en dans dan even de samba...
Het kan ook in de tank, dan EERST de benzine erin en dan de olie en
dan schudden...
Geplaatst: 13-03-2016 18:29
door Knutselsmurf
Mikey schreef:
Als je geen benzine kunt betalen moet je na gaan denken om je Met te verkopen.
En voortaan maar in een rolstoel rondrijden? Dit ruikt naar discriminatie!
Geplaatst: 13-03-2016 19:07
door Jan
spartarie schreef:Wat eigenlijk nog niet ter sprake gekomen is:
Hoe is de TT olie met de (was)benzine gemengd?
Dat doe ik altijd in een jerrycan en dans dan even de samba...
Het kan ook in de tank, dan EERST de benzine erin en dan de olie en
dan schudden...
Volgens mij heb jij de spijker op z�n kop geslagen!
Hardop gedacht: Eerst 10 ml TT-olie, voorafgaand aan een liter wasbenzine. Olie vermengt zich met de hier en daar nog aanwezige benzine en zakt tot in het vlotterbakje, de Met wil door dit z��r rijke oliemengsel never starten. Maar, met de hulp van StartPilot loopt het ding uiteindelijk toch. Een brandstofmengsel wat bestaat uit ether en overvloedig TT-olie, er gaat niet veel mis. Dat misgaan komt nadat de bijna olievrije wasbenzine na een paar kilometer een stevige vastloper veroorzaakt. Op ��n van de foto�s staat een glas met bijna blanke wasbenzine die uit de tank gekomen was.
Geplaatst: 13-03-2016 19:24
door m.vandervet
Het glas met wasbenzine (de eerste foto) was vroeg in de ochtend gemaakt.
Half duister foto met flits gemaakt. De weerkaatsing zie je nog in het glas.
De volgende dag had ik de benzinetank bij daglicht leeg laten lopen. De rechter wasbenzine fles had ik op voorraad nog in mijn zijtas voor gemengd met Castrol power RS. Vol synthetische mengsmering. Olie toegevoegd in de fles met wasbenzine en goed geschud.
Met de tankinhoud (middelste fles) had ik een halve tank leeg gereden zonder voortekenen ineens vast gelopen op het rechte stuk. 23 km per uur.
Geplaatst: 13-03-2016 20:00
door Jan
een vastloper overkomt je niet zomaar. Er moet een oorzaak zijn.
Bij normaal gebruik, dat is nogal rekbaar, normaal gesmeerd met normale brandstof, ook nogal rekbaar, loopt een blokje beslist niet vast. Vele, vele forumleden bewijzen dat al jaren dagelijks!
Ikzelf al 20 jaar met mijn Spartamet uit '86 met origineel blokje en 10-duizenden kilometers. Ik ben er voorzichtig mee maar ontzie 'm niet en ben niet vies van een experimentje. Nog niet in de buurt van een vastloper geweest.
Geplaatst: 13-03-2016 21:58
door spartarie
Dat was het dus niet..
Sorry Mario, het was niet vervelend bedoeld maar ik moest het toch vragen!
Sleepveer van de koppeling compleet...?
Geplaatst: 13-03-2016 22:23
door Vrotkees
spartarie schreef:Dat was het dus niet..
Sorry Mario, het was niet vervelend bedoeld maar ik moest het toch vragen!
Sleepveer van de koppeling compleet...?
Met de koppeling is totaal niks mis mee.
dat is een splinternieuwe koppeling die ik geplaatst heb met dito sleepveren.
Als er iets mis is met de koppeling dan is er schade aan de spoelpoorten.
kijk maar naar de foto's die ik geplaatst heb.
en ik heb nu onderhand 100 + blokjes open gemaakt en kan wel beoordelen waarom iets kapot loopt