Wat een reacties allemaal, super en dank daarvoor.
Het wordt inmiddels een sport om hem weer levend te krijgen. Heb niet altijd tijd en probeer het tussendoor te doen.
Gelukkig heb ik nog een auto.
De carb is wel prima schoongemaakt. In ieder geval komt er overal brandstof door alle gaatjes. Venturi is er inmiddels wel 5 keer uit geweest. Lichttest leek ook goed.
De deco klep heb ik niet meer. Gaatjes op membraan zijn dichtgemaakt met parkertje en lijm,
Toch nog even membraan getest. Kan nu met zekerheid zeggen dat dit goed zit. Vol met de mond op de inlaat me eigen hoofd rood aan laten lopen door het vacu�m wat ontstond als er aan gezogen werd. Meer dan prima dus.
Nog eens even verse benzine getankt met verse mengverhouding (uiteraard zelf). Geen resultaat.
Als ik met de luchtinlaat speel met carb stand op stuur, merk ik nagenoeg geen verschil.
Alle keerringen zijn verder vervangen met blok uit elkaar halen. Ga er dus vanuit dat keerring bij vliegwiel goed is. Neem aan dat je dit anders wel zou merken tijdens volgas rijden ook.
Ook de zuigerveer is vervangen. Kabels zijn vervangen. Er is eigenlijk nog weinig wat niet vervangen is. Pakkingen ook. Banden. Freewheel.
Overigens hebben we het blok met zijn twee�n in elkaar gezet, twee zien meer dan ��n. Daarbij zijn we allebei technisch en heeft hij niet zelden een blokje uit elkaar gehad. Ik kan me niet herinneren hoeveel racefietsen ik uit elkaar heb gehaald en weer in elkaar heb gezet.
Dat moet toch goedkomen zou je zeggen. Wil dus nog even wachten met twijfelen aan of het blok goed in elkaar zit. We hebben er 3 avonden over gedaan, alles op gemak.
Nog even to the point. Net even uitgebreid gereden. Wat proefjes.
- Volgas gaat prima;
- Stationair draaien terwijl je hem naar links houdt gaat prima en loopt lekker. Als je hem dan vanuit die positie weg wil laten rijden, pakt hij direct op;
- Recht houden: stationair gaat hij dan langzamer lopen. H��l rustig tikt hij verder. Af en toe slaat hij af. Als je gas geeft vanuit deze stand (en bij stilstand) heeft hij OF eerst een dood punt en vertrekt hij OF hij slaat af als je ineens volgas geeft.
- Naar links houden, en hij gaat weer beter lopen.
Maar, waar wijst dit nou op. Het is een duidelijk symptoom. Wat gebeurd er dus in die motor of carb precies, als je je blok rechtopt houdt t.o.v. naar links.
Valse lucht betwijfel ik, waar moet dan de lekkage zitten als je het blok rechtop houdt t.o.v. naar links. Daarbij loopt hij volgas en naar links wel goed. Is er dus een valse lucht lekkage die niet meer geldt als je hem naar links houdt?
Overigens vele malen dank voor aanbod om langs te komen, maar ik kan dat moeilijk inpassen. Het is natuurlijk ook niet naast de deur. Moet ook lukken naar mijn idee, het kan niet ver weg meer zijn. Ik houd het wel in gedachten.
Daarbij denk ik eraan mijn zadelpen te buigen, zodat ik voortaan gewoon schuin naar links ga hangen........ Werkt ook!
Mocht er nog iemand iets kunnen zeggen over wat er gebeurd als je hem dus schuin houdt t.o.v. rechtop.............