ondertussen op marktplaats
Re: ondertussen op marktplaats
Heb deze gewoon verkocht voor de vraag prijs, en wat een ander daar mee doet, sta ik geheel buiten. En hou me dan ook buiten deze gang van zaken.
Heb te goeder trouw gehandeld, en ben daar tevreden over. Wat een ander daar mee doet is niet mijn pakkie aan niet. Bij deze stop ik er een tijdje mee om nog iets te maken of aan te bieden, het gaat me te ver.
Heb te goeder trouw gehandeld, en ben daar tevreden over. Wat een ander daar mee doet is niet mijn pakkie aan niet. Bij deze stop ik er een tijdje mee om nog iets te maken of aan te bieden, het gaat me te ver.
Dat was meer als duidelijk voor iedereen hier dat je ter goeder trouw gehandeld hebt Henk!
Heb ook geen rubber meer, Voor forum leden maak ik de voorraad nog op en dan is het voorlopig over helaas.
Voor wie op zoek is naar een aluminium gegoten voorwiel:
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Heb al zo een voorwiel met aanhangende spartamet van de eerste eigenaar op Ameland.
De oude man (91) kon er niet meer op rijden en had die destijds in het voorjaar van 1986 nieuw gekocht.
Zover ik weet werd tot de bouwvak van 1986 aluminium voorwielen gemonteerd.
door de vele garantiegevallen (gebroken voorvelgen) is men naar de bouwvak weer begonnen de duurdere gespaakte velgen te monteren.
Puur voor de show is zo een voorwiel perfect.
om te gebruiken is een goede tandartsverzekering een vereiste
De oude man (91) kon er niet meer op rijden en had die destijds in het voorjaar van 1986 nieuw gekocht.
Zover ik weet werd tot de bouwvak van 1986 aluminium voorwielen gemonteerd.
door de vele garantiegevallen (gebroken voorvelgen) is men naar de bouwvak weer begonnen de duurdere gespaakte velgen te monteren.
Puur voor de show is zo een voorwiel perfect.
om te gebruiken is een goede tandartsverzekering een vereiste
Even tussendoor.
Smaak daar valt natuurlijk niet over te twisten, maar..
Als ik naar de foto kijk, denk ik typisch Sparta, ondanks dat ze veel experimenteerden, ze hadden lef, goed natuurlijk, en let wel, daarom rijd ik op een Saxonette wat een afgeleide is, maar een klein minpuntje dat Spartamet frame, toch wat gezocht dat frame "uit ��n stuk", vond ik minder mooi, met die "chrome" plaatjes eromheen om de las te bedekken, die later lelijk werden. Tsjee wat een rare lange zin, sorry hoor.
Is er bekend waarom Sparta dit deed, zaten er wellicht ook voordelen aan.
Beken eerlijk, Ik hield altijd zo van die mooie luges, met koperlassen en gelakte biezen .
Overigens vind ik nu die techniek van "flued welding" alu lassen erg mooi, maar een zichtbare mooie Alu las is ook een kunstwerk hoor.
Als ik naar de foto kijk, denk ik typisch Sparta, ondanks dat ze veel experimenteerden, ze hadden lef, goed natuurlijk, en let wel, daarom rijd ik op een Saxonette wat een afgeleide is, maar een klein minpuntje dat Spartamet frame, toch wat gezocht dat frame "uit ��n stuk", vond ik minder mooi, met die "chrome" plaatjes eromheen om de las te bedekken, die later lelijk werden. Tsjee wat een rare lange zin, sorry hoor.
Beken eerlijk, Ik hield altijd zo van die mooie luges, met koperlassen en gelakte biezen .
Overigens vind ik nu die techniek van "flued welding" alu lassen erg mooi, maar een zichtbare mooie Alu las is ook een kunstwerk hoor.
- Prutser-2009
- Erelid
Nee deze dan, 595,- zonder kenteken, logisch wat daar krijg je nooit een kenteken op, en leuk voor stiekem te gaan rijden, wat een mafketel
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... f1feb100ac
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... f1feb100ac
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
Het grote voordeel van een frame uit in stuk is dat je een stevigere frame krijgt door de doorlopende buis en je in 1 keer het frame op de machine kunt buigen.Net bezig schreef: ↑07-02-2020 23:56 Even tussendoor.
begin 1900 is dit ook al eens gedaan in Duitsland maar hadden ze niet het juiste soldeer.
Dat probleem met soldeer van de loslatende lugs was juist waarom ze zo min mogelijk soldeer wilden gebruiken en een frame uit 1 stuk wilden hebben.
Peugeot in Frankrijk heeft het soldeer en lug probleem opgelost en dat werd de industrie standaard wereldwijd
Sparta wilde een strakker frame en heeft het frame uit 1 stuk weer opgepakt en ontwikkeld begin jaren 80
In begin ging dat goed maar toen de nieuwe automatische machines kwamen in 1990 kwam er teveel voorspanning op de frames kwam te staan en braken ze sneller onder bij de trapas. Vooral de Spartamet had er last van.
Dat is een heel gedoe geweest met garantie gevallen waarna men vanaf 1994 over gegaan is op in Taiwan ingekochte gelugte en door eigen lasrobots gelaste frames.
Taiwan is nu zowat hofleverancier van hoogwaardige frames voor de A merken.
Zover ik weet worden alleen de speciale, fabrieksfietsen en carbon frames nog bij de A merken zelf gemaakt.
De Cortina fietsen die deze fietsenmaker verkoopt zullen zeker Corona heten
aangeboden een spartamet snot fiets rijd 25 zakdoekjes per uur.
met nieuwe anta flu band
aangeboden een spartamet snot fiets rijd 25 zakdoekjes per uur.
met nieuwe anta flu band