Pagina 1 van 3

een Kerstfest Gift: een digitaale CDI

Geplaatst: 25-12-2010 21:50
door fehntjer
Moin,
een Leden ( die ook hier Lid is: Dieter.K) uit het duitse Forum
heft een digitaale CDI afgewerkt.
Deze CDI werkt met een PIC (Programmable Intelligent Computer).
Door verandern van het onstekingsdiagram zal het mogelijk zijn Touren tot 13.000 per/min .
Het kunnen diversen onstekingsdiagramen geprogrammeerd worden.
Welke onstekingsdiagram je hebben wil word door een stekker bevestigd.
Een carter is erbij.

http://motorfahrrad.eu/viewtopic.php?f=2&t=2868

Geplaatst: 26-12-2010 01:25
door bazzz
zeer interessant! Ik heb hier ook over nagedacht maar ik heb alleen de programmeer kennis en niet de mogelijkheden om te meten wat het beste toerental is en wat de beste verbranding opleverd....

Zijn er schema's en code beschikbaar? :P

Geplaatst: 26-12-2010 02:26
door fehntjer
Moin ,
@bazz, kun je bericht lezen? Ik denk niet dat Dieter.K een programa of een schema uit de hand geef. Met meer da een jaar ontwikkeling doe je daat ook niet hoor.
Je moet ook de deze bijzonderheid met het vliegwiel begrijpen..

Geplaatst: 26-12-2010 09:55
door Admin2Vrotkees
Een pic is natuurlijk uit te lezen enz, maar je zult dan alles weer opnieuw moeten uitvinden.
De manier om het te programmeren met een pic is mooi, loopt de ene curve niet zo lekker dan kan je altijd overschakelen naar een andere curve.

De rode mudule kent twee potmeters, een voor de begrenzing en een voor de curve, helaas heb ik niet de mogelijkheid om dergelijke metingen te kunnen doen, en dat hoeft dus niet meer, voor de echte race fannaten die zouden een module met pic kunnenoverwegen, geen idee wat de vraagprijs is, het staat er niet bij, maar dat zal wel niet goedkoop zijn gezien de enorme tijd hij erin heeft moeten steken.

Ik ben zeer benieuwd wat de praktijktesten zullen gaan doen.

Dieter-K heeft weer een knap stukje werk geleverd.

Mark

Geplaatst: 26-12-2010 12:26
door bazzz
Een pic uitlezen kan inderdaad maar wordt je erg ongelukkig van. De verkregen hexfile is wel weer te vertalen naar asm maar meestal heeft de compiler er iets redelijks onbegrijpelijks van gebrouwen:P

ook ik ben benieuw naar de snelheidswinst in praktijk:D

Geplaatst: 26-12-2010 14:07
door Snorfietsmafia
Ik heb wel 50 euro voor dat ding over, ook al begrijp ik nog niet hoe die werkt alleen dat hij er sneller van word. Maar er zit een computer in dus ik wil hem! Briljant dit echt briljant dit moet in productie worden genomen.
Als ik hem was zou ik er onmiddelijk patent op aanvragen want dit is echt een topuitvinding en ms wel een revolutie voor de 2-takt motor.

Geplaatst: 26-12-2010 23:04
door Admin2Vrotkees
Als ik zijn verhaal goed begrijp heeft de ontsteking van een minibike nagebouwd, patent zal dus niet lukken.

Mark

Geplaatst: 31-12-2010 15:03
door Ruud
bazzz schreef:zeer interessant! Ik heb hier ook over nagedacht maar ik heb alleen de programmeer kennis en niet de mogelijkheden om te meten wat het beste toerental is en wat de beste verbranding opleverd....

Zijn er schema's en code beschikbaar? :P
Bazz, er zijn er meer bezig met zoiets.



Deel 2



Je kan Pic's normaal uitlezen als die niet beveiligt is :wink:

Geplaatst: 31-12-2010 17:41
door Snorfietsmafia
Het laatste filmpje snap ik alleen niet de boormachine doet alles?

Geplaatst: 31-12-2010 21:03
door fehntjer
Moin,
de laatste filmpje is een afhandeling voor testen van de verstelling van de ontstekingspunt . Normal is deze punt 17� voor OT b.d.p. (obere Totpunkt-hogde Zuigerpunt) als je deze punt voor geplaats( b.v. 20�) word je vluger...