hij "verzuipt" hoe kan dat ?
Geplaatst: 10-11-2014 20:39
Ik rij lekker door de polder en ineens gaat hij slecht lopen en slaat af, ik zie benzine lekken en fiets maar naar huis, nu heb ik al 6 keer de carburateur los gehad en alles al gecontroleerd of vervangen,
een nieuwe bovenplaat met membraan gemonteerd de membraanplaat tussen de carb en het blok vervangen, alles schoongemaakt incl. venturibuisje, maar het is nog steeds prut !
ik krijg hem wel gestart als ik de benzinekraan dichtdraai en met de gashendel vol open, dan begint hij te pruttelen, en even later loopt hij als een nieuwe, totdat de benzine op is, als ik hem daarna weer start met de kraan open start hij even op en verdrinkt dan in de benzine, de membraan sluit goed af, maar soms lekt er toch benzine uit als de hevel omhoog staat, dan is de membraan open, maar moet de vlotter toch de boel dichthouden lijkt me, maar de benzine zeikt er dan toch uit tot ik de hevel in uitstand zet, dus ik denk dat de vlotter de boosdoener is, maar die heb ik al een paar keer gecontroleerd, en zelfs al een andere carburateurhuis met vlotter gemonteerd, en dat hielp ook niet, is dat toeval ?
sorry voor het lange verhaal, maar zo voorkom je ook weer een heen en weer vraag en antwoord gedoe,
dus, kortom wie is het met mij eens dat het toch de vlotter moet zijn ?
en wie heeft er misschien een andere oplossing waar ik overheen heb gekeken ?
een nieuwe bovenplaat met membraan gemonteerd de membraanplaat tussen de carb en het blok vervangen, alles schoongemaakt incl. venturibuisje, maar het is nog steeds prut !
ik krijg hem wel gestart als ik de benzinekraan dichtdraai en met de gashendel vol open, dan begint hij te pruttelen, en even later loopt hij als een nieuwe, totdat de benzine op is, als ik hem daarna weer start met de kraan open start hij even op en verdrinkt dan in de benzine, de membraan sluit goed af, maar soms lekt er toch benzine uit als de hevel omhoog staat, dan is de membraan open, maar moet de vlotter toch de boel dichthouden lijkt me, maar de benzine zeikt er dan toch uit tot ik de hevel in uitstand zet, dus ik denk dat de vlotter de boosdoener is, maar die heb ik al een paar keer gecontroleerd, en zelfs al een andere carburateurhuis met vlotter gemonteerd, en dat hielp ook niet, is dat toeval ?
sorry voor het lange verhaal, maar zo voorkom je ook weer een heen en weer vraag en antwoord gedoe,
dus, kortom wie is het met mij eens dat het toch de vlotter moet zijn ?
en wie heeft er misschien een andere oplossing waar ik overheen heb gekeken ?