Pagina 1 van 3

Reparatie

Geplaatst: 10-06-2015 11:19
door Hamke
Hallo


Woon in de kop van Holland
Op het eiland Wieringen
Is er in de buurt iemand die verstand heeft van de met


vr gr

Re: Reparatie

Geplaatst: 10-06-2015 15:36
door Knutselsmurf
Hamke schreef:Hallo


Woon in de kop van Holland
Op het eiland Wieringen
Is er in de buurt iemand die verstand heeft van de met


vr gr
Er is een buitengewoon goed adres op Texel, bij Melle Zegel in den Burg.

Geplaatst: 11-06-2015 19:29
door Hamke
Hallo


Dank voor het antwoord
Ben al in contact geweest met de reperateur.
De met staat in een garagebox.
Ging er vanmiddag eventjes heen.
En schrok wel.
Er staat een plas olie onder de met.
Via het achterwiel is het er uitgelopen.
Wat zou zo hebben kunnen lekken.
Zonder dat hij gelopen heeft

vr gr

Geplaatst: 11-06-2015 20:09
door jgvankampen
Het lijkt er op dat de keerring bij de naafhuls (de huls waar het achterwiel op zit) kapot is. Het gaat om de grote keerring

Geplaatst: 11-06-2015 22:49
door Vrotkees
Hoe lang staat de MET al stil ?

De meeste plassen onder een MET zijn benzine lekkages.
omdat er 2taktolie bijgemengd zit ruikt en ziet het er soms uit als olie.

Controleer de olie en de benzine voor de duidelijkheid.

- olie
Controleer de hoeveelheid in de motor ( olievulplug )
draai de olievulplug los en de olie moet normaal tot iets onder de rand zitten.

kun je geen olie zien verbruikt de motor olie of is er een olielekkage.

- benzine
zet een bakje onder het achterste deel van de uitlaat.
zet de chokehandel dicht en de eventuele benzinekraan open.

lekt er benzine in het bakje is de carburateur lek.

Geplaatst: 12-06-2015 14:53
door Hamke
Hallo

Bedankt voor de reacties.
Het cartertje staat helemaal leeg.
Zat zo te denken.
Wanneer dit onder het rijden gebeurd , dan krijg je een zekere vastloper.
Dan moet het een groot lek zijn om koude dikke olie er allemaal uit te laten lopen.
Volgende week bij de reparateur kijken

vr gr

Geplaatst: 12-06-2015 16:17
door Knutselsmurf
Hamke schreef:Hallo


Dank voor het antwoord
Ben al in contact geweest met de reperateur.
De met staat in een garagebox.
Ging er vanmiddag eventjes heen.
En schrok wel.
Er staat een plas olie onder de met.
Via het achterwiel is het er uitgelopen.
Wat zou zo hebben kunnen lekken.
Zonder dat hij gelopen heeft

vr gr
Voor je verder gaat, wat is jouw reperateur?
Behoed je voor Brrrrr fietsenmakers.... :x
En die plas olie, ruikt die naar benzine, zoja dan is het simpel.

Geplaatst: 12-06-2015 20:40
door Vrotkees
Hamke schreef:Hallo

Bedankt voor de reacties.
Het cartertje staat helemaal leeg.
Zat zo te denken.
Wanneer dit onder het rijden gebeurd , dan krijg je een zekere vastloper.
Dan moet het een groot lek zijn om koude dikke olie er allemaal uit te laten lopen.
Volgende week bij de reparateur kijken

vr gr
De olie smeert de tandwielen in het motortje.
geen olie geeft tandwiel en lager schade.

zijn 4 opties waardoor de olie uit het blokje komt.

- keerringen uitgehard koppelingszijde en hulszijde.
het motortje verbruikt zijn eigen olie en /of duwt de olie eruit via de keerring aan de naafhuls

- ontluchting verstopt
het motortje duwt de olie via de olievulplug eruit

- O ring aan de linkse kant ( motorkant ) van de bevestiging van het wiel aan het frame versleten.
de olie word door de motor daar naar buiten gedrukt.

- scheur in de carterdelen door een opspattende steen of dergelijke .

Geplaatst: 13-06-2015 10:36
door Hamke
Het gekke is dat de met twee jaar niet heeft gedraaid.
Hij stond staat in de garagebox.
Zonder te draaien

Geplaatst: 13-06-2015 12:45
door fehntjer
Moin,
een Tip: bougie eruit en WD40 in de Verbrandingsruimte spuiten, Carb en Membramplaat aaf en WD40 in spuiten. Twee of drie dagen wachten
en dan verzoeken aan het vliegwiel draaien.