Pagina 1 van 1

Hoogte vlotternaald

Geplaatst: 12-09-2015 19:33
door spartarie
Ik ben vandaag weer eens aan het stoeien gegaan met een weigerachtige carburateur.
Stationair liep hij goed, volgas ook maar in het middengebied niet.
Als je vanaf een laag toerental volgas gaf wilde hij niet goed oppikken,
alleen geleidelijk meer gas geven hielp hem over "het dode punt" heen.
Een te arm mengsel, denk je dan dus een groter sproeiertje gemonteerd.
Daarmee trok hij wel goed op maar kwam hij weer niet op topsnelheid.
Vanalles geprobeerd, meer/minder lucht, zelfs een andere membraanplaat.
Ik werd er compleet gestoord van. :evil:
Toen kreeg ik een helder moment: laat ik dat vlottertje eens wat beter bekijken. De hoogte opgemeten van de naald: die stak 13mm uit de drijver.
Teruggezet naar 12 mm; probleem opgelost. :wink:

Geplaatst: 12-09-2015 19:39
door jgvankampen
Arie is 12 mm dan de standaard afstelhoogte of is het per carburateur verschillend?

Geplaatst: 12-09-2015 19:45
door spartarie
12 mm is standaard, waarom deze op 13 stond?
Geen idee.

Geplaatst: 12-09-2015 19:50
door jgvankampen
Okay is dus een mooi ijkpunt :) :)

Geplaatst: 12-09-2015 20:30
door fehntjer
Moin,
ik denk de 12mm is als "beginner"optie . kan zijn als de vlotter heeft een ander Gewicht de je de naald moet wat hoger of beneden zetten.
ik heb all carbs gehad die met 11mm better hebben gelopen.

Geplaatst: 12-09-2015 20:42
door spartarie
fehntjer schreef:Moin,
ik denk de 12mm is als "beginner"optie . kan zijn als de vlotter heeft een ander Gewicht de je de naald moet wat hoger of beneden zetten.
.
Natuurlijk! Nooit aan gedacht maar dat is zo.
Een imitatievlotter zou best wat lichter of zwaarder kunnen zijn dan de originele.
Het vlottertje waar ik mee bezig was is wel een originele, een heel oude zelfs met de "lange" naald en bijbehorend vlotterbakje.

Geplaatst: 13-09-2015 11:44
door fehntjer
Moin,
ja de oude vlotter met den lang naald....... en nou krijg je een nieuwe vlotterbak en moet de lang naald aafknippen . en wat is ? der vlotter word lichter... b.v.b.
Tip: kijk dat het gaatje beneden de vlotterbak schoon is, evtl. met een kleine boortje naawerken