Pagina 1 van 2

Controle van mijn eerste volledig gereviseerd blokje

Geplaatst: 24-11-2015 07:35
door Vrotkees
Na een 3000 km ( motorisch ) probleemloos gereden te hebben reed ik over een stuk metaal en reed mijn achterband en binnenband aan flarden op een strip metaal /soo

Na een hoop boosheid en gevloek meteen maar van de nood een deugd gemaakt.
Terug op de workmate met mijn aller allereerste gereviseerd blokje. Eens kijken wat goed heeft gewerkt en wat niet.

- De Bougie ziet er mooi koffie met melk C.Q. chocolademelk kleurig uit.
Er was dus een goede verbranding :lol:

AfbeeldingAfbeelding

-De zuiger ziet er schoon uit en er is geen schade 8)
aan de kant van de uitlaat poort is er lichte koolafzetting op de zuiger en in de uitsparing van de zuigerveer.

AfbeeldingAfbeelding

- Het houd echt je motor schoon alcohol vrije brandstof met synthetische 2 takt olie en Fuel fit.
AfbeeldingAfbeelding

- De koppeling schoenen zijn versleten en het koppelingshuis is licht ingelopen
AfbeeldingAfbeelding

- Van de nood weer een deugd gemaakt en de met Kevlar beklede koppelingsschoenen van forumlid Drager gemonteerd.
nogmaals heel heel heel erg bedankt Drager /duim
AfbeeldingAfbeelding

- De liqui moly versnellingsbak toevoeging die ik destijds als test toegevoegd had aan de olie heeft boven verwachting gewerkt.
de lagers waren in zeer goede staat en een beschadiging in de naafhuls werd goed opgevuld door de toevoeging. De aandrijfas en het taats lager hebben geen enkele beschadiging.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

- Het trektouwtje stond op knappen en heb ik vervangen.
Afbeelding

- welke andere dingen heb ik gevonden ?
De keerring bij de conusmoer lekte iets wat de olie op den duur op het achterwiel verklaart.
De schroefdraad van de olievuldop was versleten.

Wat wel duidelijk opvalt is dat het BAC keerring setje dat je als revisiesetje voor je spartamet nog steeds kunt kopen niet zo een hoge kwaliteit heeft.
al de groene keer ringen van BAC zijn nu al hard of lekken :shock:

Ik monteer nu ook in dit blokje een setje industri�le keer ringen.
Die zijn beter en ook nog eens goedkoper. :lol:

Geplaatst: 24-11-2015 19:45
door Henk1
Graag gedaan Vrodkees.
Het zijn koppelingen die 3 tot 5 maal langer mee gaan.
Een forumlid had ze al een keer gemaakt.
Heb tijden terug er weer van hem gehad, was er heel blij mee.
Maar omdat ze zo goed zijn, en niet meer verkrijgbaar ben ik gaan zoeken.
Heb Kevlar gevonden en de juiste lijm.
Bij belangstelling ga ik er mee door.

Wat de keerringen betreft, inderdaad is brandhout.
Als je de firma Brammer in de buurt heb, kan je ze voor weinig geld kopen.
Dat zijn professionele keerringen en lagers.

Geplaatst: 27-11-2015 17:29
door Vrotkees
Vandaag het blokje buiten getest op mijn workmate testbank.

2 keer trekken en het blokje liep meteen :lol:
geen lekkages, lekker stil snorrend blokje.

Wiel erop gezet en alles in gebouwd op de Met

2 keer trekken en het blokje liep weer meteen.
ik doe mijn handschoenen aan voor een proefrit en het blokje valt uit.
Ik trek aan het touwtje geen enkel leven meer in het blokje :shock:

Is er benzine ja
is er een vonk ja ( zowel bout als bougie )
is er compressie ja

en toch het kreng doet het ineens niet meer./soo
CDI's uitgewisseld allemaal vonk, geen NADA NOP NIENTE lopende motor /haartrekken.

De Bougie word nat geen nat benzine filter en geen lekkende carburateur.

2 dingen heb ik nog niet geprobeerd.
Het zou kunnen zijn dat de bougie onder druk in de cilinder niet meer vonkt.
of de carburateur geeft een verkeerd mengsel. /shit

Geplaatst: 27-11-2015 19:50
door Dick Nieuwenburg
heel interessant, heb je een reserve carb
om een storing in die omgeving uit te sluiten?

Geplaatst: 27-11-2015 21:54
door arnoud
0,4 mm tussen de ontsteking en vliegwiel? ik roep ff wat hoor. :wink:
Of de kabels verkeerd om????

Wel klote voor je, alles goed, bouw je het achterwiel in, wil dat kreng niet.... /\ /shoot /haartrekken /haartrekken /haartrekken

Geplaatst: 27-11-2015 21:59
door Vrotkees
Ik ben al bezig een andere carburateur op te bouwen.

Met de huidige carburateur heb ik al die tijd probleemloos gereden.
Dit is weer een gevalletje puzzelen totdat we het gevonden hebben.

Geplaatst: 28-11-2015 00:20
door jgvankampen
Vrot ook dit is geen probleem met jouw kennis van de MET

:D :D :D :D :D

Geplaatst: 28-11-2015 12:42
door Henk1
- Het trektouwtje stond op knappen en heb ik vervangen.
Daarom heb ik de noodstarter bij hulp onderweg toegevoegd.
Want ik zie mezelf geen 20 km terug fietsen, alleen door zo,n klote touwtje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar Vrotkees ik ben toch erg benieuw naar de oorzaak.
Zo zie je maar, ze blijven je verrassen

Geplaatst: 28-11-2015 13:03
door Knutselsmurf
Drager schreef:- Het trektouwtje stond op knappen en heb ik vervangen.
Daarom heb ik de noodstarter bij hulp onderweg toegevoegd.
Want ik zie mezelf geen 20 km terug fietsen, alleen door zo,n klote touwtje
Moet je wel onderweg de startkap eraf halen :x

Geplaatst: 28-11-2015 13:42
door Henk1
Knutselsmurf schreef:
Drager schreef:- Het trektouwtje stond op knappen en heb ik vervangen.
Daarom heb ik de noodstarter bij hulp onderweg toegevoegd.
Want ik zie mezelf geen 20 km terug fietsen, alleen door zo,n klote touwtje
Moet je wel onderweg de startkap eraf halen :x
Ja, is dat een probleem dan.
Is met 5 minuten verwijderd.
Altijd nog prettiger als 20 km fietsen, met long problemen.