Controle van mijn eerste volledig gereviseerd blokje
Geplaatst: 24-11-2015 07:35
Na een 3000 km ( motorisch ) probleemloos gereden te hebben reed ik over een stuk metaal en reed mijn achterband en binnenband aan flarden op een strip metaal /soo
Na een hoop boosheid en gevloek meteen maar van de nood een deugd gemaakt.
Terug op de workmate met mijn aller allereerste gereviseerd blokje. Eens kijken wat goed heeft gewerkt en wat niet.
- De Bougie ziet er mooi koffie met melk C.Q. chocolademelk kleurig uit.
Er was dus een goede verbranding :lol:
-De zuiger ziet er schoon uit en er is geen schade 8)
aan de kant van de uitlaat poort is er lichte koolafzetting op de zuiger en in de uitsparing van de zuigerveer.
- Het houd echt je motor schoon alcohol vrije brandstof met synthetische 2 takt olie en Fuel fit.
- De koppeling schoenen zijn versleten en het koppelingshuis is licht ingelopen
- Van de nood weer een deugd gemaakt en de met Kevlar beklede koppelingsschoenen van forumlid Drager gemonteerd.
nogmaals heel heel heel erg bedankt Drager /duim
- De liqui moly versnellingsbak toevoeging die ik destijds als test toegevoegd had aan de olie heeft boven verwachting gewerkt.
de lagers waren in zeer goede staat en een beschadiging in de naafhuls werd goed opgevuld door de toevoeging. De aandrijfas en het taats lager hebben geen enkele beschadiging.
- Het trektouwtje stond op knappen en heb ik vervangen.
- welke andere dingen heb ik gevonden ?
De keerring bij de conusmoer lekte iets wat de olie op den duur op het achterwiel verklaart.
De schroefdraad van de olievuldop was versleten.
Wat wel duidelijk opvalt is dat het BAC keerring setje dat je als revisiesetje voor je spartamet nog steeds kunt kopen niet zo een hoge kwaliteit heeft.
al de groene keer ringen van BAC zijn nu al hard of lekken :shock:
Ik monteer nu ook in dit blokje een setje industri�le keer ringen.
Die zijn beter en ook nog eens goedkoper. :lol:
Na een hoop boosheid en gevloek meteen maar van de nood een deugd gemaakt.
Terug op de workmate met mijn aller allereerste gereviseerd blokje. Eens kijken wat goed heeft gewerkt en wat niet.
- De Bougie ziet er mooi koffie met melk C.Q. chocolademelk kleurig uit.
Er was dus een goede verbranding :lol:
-De zuiger ziet er schoon uit en er is geen schade 8)
aan de kant van de uitlaat poort is er lichte koolafzetting op de zuiger en in de uitsparing van de zuigerveer.
- Het houd echt je motor schoon alcohol vrije brandstof met synthetische 2 takt olie en Fuel fit.
- De koppeling schoenen zijn versleten en het koppelingshuis is licht ingelopen
- Van de nood weer een deugd gemaakt en de met Kevlar beklede koppelingsschoenen van forumlid Drager gemonteerd.
nogmaals heel heel heel erg bedankt Drager /duim
- De liqui moly versnellingsbak toevoeging die ik destijds als test toegevoegd had aan de olie heeft boven verwachting gewerkt.
de lagers waren in zeer goede staat en een beschadiging in de naafhuls werd goed opgevuld door de toevoeging. De aandrijfas en het taats lager hebben geen enkele beschadiging.
- Het trektouwtje stond op knappen en heb ik vervangen.
- welke andere dingen heb ik gevonden ?
De keerring bij de conusmoer lekte iets wat de olie op den duur op het achterwiel verklaart.
De schroefdraad van de olievuldop was versleten.
Wat wel duidelijk opvalt is dat het BAC keerring setje dat je als revisiesetje voor je spartamet nog steeds kunt kopen niet zo een hoge kwaliteit heeft.
al de groene keer ringen van BAC zijn nu al hard of lekken :shock:
Ik monteer nu ook in dit blokje een setje industri�le keer ringen.
Die zijn beter en ook nog eens goedkoper. :lol: