Pagina 1 van 2

start problemen

Geplaatst: 20-09-2016 20:19
door marthy
we hebben start problemen met onze saxonette
we hebben de carberateur ,luchtfilter ,bougie schoon gemaakt en hij start
rijd je een stukje en zet hem uit wil hij daarna met geen mogelijkheid meer starten ,tenzij je de bougie weer schoonmaakt

laatst groot stuk gereden bougie mooi koffie bruin
maar ook paar keer natte bougie gehad

al andere carberateur erop gehad was ook niet het probleem

???? wat kan het wel zijn

Geplaatst: 20-09-2016 22:47
door Vrotkees
Het kan aan van alles liggen.


Als ie alleen niet of zeer moeilijk start bij een warme motor zou de spoel het wel eens kunnen zijn.

Dat kun je nameten met een multimeter zowel met koude als warme motor.
van rood naar blauw 800-1000 Ohm.
van rood naar zwart 800-1000 Ohm.
van zwart naar bougiekap 2700-3000 Ohm.

Bij warme motor hoor je ook deze waardes of iets hoger te meten.
Meet je bij warme motor 1 van die waardes niet ( 0 of oneindig ) is je spoel kapot.

Wat ook kan zijn is dat je geen goed mengsel hebt in de verbrandingsruimte.
Je moet eigenlijk alles goed nakijken stap voor stap.
- is de luchtfilter goed?
- is de carburateur goed?
- is het inlaatmembraan goed?
- is de decoklep en slangetjes goed?
- is de uitlaat open?
- gebruikt het blokje geen olie?
- is er genoeg compressie?

Geplaatst: 21-09-2016 09:28
door marthy
Vrotkees schreef:Het kan aan van alles liggen.


Als ie alleen niet of zeer moeilijk start bij een warme motor zou de spoel het wel eens kunnen zijn.

Dat kun je nameten met een multimeter zowel met koude als warme motor.
van rood naar blauw 800-1000 Ohm.
van rood naar zwart 800-1000 Ohm.
van zwart naar bougiekap 2700-3000 Ohm.

Bij warme motor hoor je ook deze waardes of iets hoger te meten.
Meet je bij warme motor 1 van die waardes niet ( 0 of oneindig ) is je spoel kapot.

Wat ook kan zijn is dat je geen goed mengsel hebt in de verbrandingsruimte.
Je moet eigenlijk alles goed nakijken stap voor stap.
- is de luchtfilter goed?
- is de carburateur goed?
- is het inlaatmembraan goed?
- is de decoklep en slangetjes goed?
- is de uitlaat open?
- gebruikt het blokje geen olie?
- is er genoeg compressie?
we gaan er mee aan de slag vanavond me zoon kan dat opmeten die heeft een multimeter
luchtfilter en carburateur hebben we al gehad en op een andere gezet die er wel goed op loopt dus 2 geelimineerd

Geplaatst: 21-09-2016 14:30
door Knutselsmurf
marthy schreef:

luchtfilter en carburateur hebben we al gehad en op een andere gezet die er wel goed op loopt dus 2 geelimineerd
Dat is nog helemaal niet zeker, als je carb goed loopt op de ene Met wil dat
niet zeggen dat die ook goed loopt op een andere Met.
Je zal je orginele carburateur moeten schoonmaken zoals beschreven op ons forum...

Geplaatst: 21-09-2016 16:40
door marthy
Knutselsmurf schreef:
marthy schreef:

luchtfilter en carburateur hebben we al gehad en op een andere gezet die er wel goed op loopt dus 2 geelimineerd
Dat is nog helemaal niet zeker, als je carb goed loopt op de ene Met wil dat
niet zeggen dat die ook goed loopt op een andere Met.
Je zal je orginele carburateur moeten schoonmaken zoals beschreven op ons forum...
2 schoongemaakte carburateurs geprobeerd orginele en van me andere spartamet

Geplaatst: 21-09-2016 17:35
door Knutselsmurf
Zucht....
Dat is nog helemaal niet zeker, als je carb goed loopt op de ene Met wil dat
niet zeggen dat die ook goed loopt op een andere Met.
Je zal je orginele carburateur moeten schoonmaken zoals beschreven op ons forum...
Een Spartametcarburateur schoonmaken gaat IETS verder dan de sproeier doorblazen.

Geplaatst: 21-09-2016 18:23
door marthy
was hier jaren geleden al lid toen we net spartamets hadden
dus hoop geleerd hier

Geplaatst: 22-09-2016 10:43
door Knutselsmurf
marthy schreef:was hier jaren geleden al lid toen we net spartamets hadden
dus hoop geleerd hier
Kennelijk toch nog niet genoeg, waarvan akte...

Geplaatst: 22-09-2016 11:57
door marthy
Knutselsmurf schreef:
marthy schreef:was hier jaren geleden al lid toen we net spartamets hadden
dus hoop geleerd hier
Kennelijk toch nog niet genoeg, waarvan akte...

bedankt voor alle hulp (kuch)

Geplaatst: 22-09-2016 16:35
door Knutselsmurf
marthy schreef:
Knutselsmurf schreef:
marthy schreef:was hier jaren geleden al lid toen we net spartamets hadden
dus hoop geleerd hier
Kennelijk toch nog niet genoeg, waarvan akte...

bedankt voor alle hulp (kuch)
Niks te danken...
Het heeft geen zin om eigenwijs te zijn, je moet gewoon systematisch alle
mogelijkheden afwerken, vroeger of later kom je de storing dan vanzelf tegen.
Een natte bougie wijst op te hoge benzine-aanvoer, en dan krijg je hem met
geen mogelijkheid aan...