Op bezoek bij Spartapappa

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Op bezoek bij Spartapappa

Bericht door Zwaantje »

Vandaag heb ik voor het eerst iemand van het forum ontmoet. Dit was een hele fijne ervaring moet ik zeggen. Gastvrij ontvangen door Spartapappa en heel veel gepraat over ervaringen en de motoren van de Spartamet. En niet te vergeten heerlijke koffie gehad. Heb zelfs een stuurklem van hem gehad, ik had hem laatst vertelt dat ik hiernaar op zoek was. Toen ik naar huis wilde rijden merkte hij op dat mijn band lek was. (Ik rijd, ja ik weet het, met banden die aan vervanging toe zijn, maar zijn pokke duur.) Hij dacht mee en gaf mij een elektrische bandenpomp te leen. Hiermee heb ik thuis kunnen komen (30 km)

Wat een toffe kerel is Spartapappa. Ik ben hem heel dankbaar voor zijn gastvrijheid, leuke verhalen, kennis en behulpzaamheid.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Op bezoek bij Spartapappa

Bericht door Spartapappa »

Ik vond het ook erg gezellig, en was blij dat mijn kennis (pfff😂) kon delen.
Ook was ik blij dat ik de lekkeband zag en dat ik nog zo,n compressorpomp had die ik aan Zwaantje mee kon geven te leen zodat hij zijn huis kon halen.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Op bezoek bij Spartapappa

Bericht door Vrotkees »

ja het is wennen voor nieuwe leden die met de metjes hobby beginnen dat we niet bijten.
Maar koffie zuipen kunnen we als de beste :mrgreen:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: Op bezoek bij Spartapappa

Bericht door Zwaantje »

Vrotkees schreef: 17-01-2022 11:23 ja het is wennen voor nieuwe leden die met de metjes hobby beginnen dat we niet bijten.
Maar koffie zuipen kunnen we als de beste :mrgreen:
De metjes beten ook niet dus ik ben volgens mij goedgekeurd. :mrgreen: Ik hoorde gister voor het eerst een lopend 199/099 blok. Klinkt toch weer anders als mijn 299 blokje.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Op bezoek bij Spartapappa

Bericht door Vrotkees »

zal het nog erger zeggen.
je kunt de zelfde type blokjes hebben en toch klinken ze allemaal net iets anders.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: Op bezoek bij Spartapappa

Bericht door Zwaantje »

Vrotkees schreef: 17-01-2022 22:00 zal het nog erger zeggen.
je kunt de zelfde type blokjes hebben en toch klinken ze allemaal net iets anders.
Ik ben nu met een DLX bezig uit 1993 met een 399 motor. Dit motortje hoor je bijna niet als ie tijdens het fietsen stationair loopt. Zelfs tijdens het rijden klinkt hij amper. Alleen bij stilstaan hoor je m een beetje.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Op bezoek bij Spartapappa

Bericht door Vrotkees »

Dat bedoel ik.
Je kunt ook een 399 hebben die klinkt alsof alles onderdelen intern als in een flipperkast door het blokje heen stuiteren.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten