
Bougie
Wanneer je wijzigingen aan een motor aanbrengt, waardoor hij heter zou worden, dan zou de standaard bougie kunnen verbranden.lexo schreef:Wat is het voor of nadeel van een hetere bougie?
Je krijgt dan ook het zogenaamde "pingelen"waarbij je verbrandingsresten harde korreltjes tussen je bougie gaan vormen.
Dit noemen ze ook wel een "kraal in je pit"...haha.
In een dergelijke situatie gebruik je een hetere bougie, die daar geen of minder last van heeft.
Voor een standaard blokje kun je het beste een voorgeschreven bougie gebruiken.
En zelfs daar zit al veel verschil tussen.
Een NGK vonkt al veel feller dan een Bosch bijvoorbeeld.
Misschien gaat hij ook wel wat minder lang mee, maar we hebben het hier over een spartamet, niet over ��n of ander race-monster.
Dus ��n keer per jaar een nieuwe bougie is zat.
Ook met een NGK.
Eenzaamheid is erger dan ergernis.
Kijk, weten we dat ook weer.saxoNetje schreef:H staat voor lengte draad = 12,7 -ofwel n halve inchleo schreef:Zelf monteer ik de NGK BP-4
Al jaren en geen bovenmatige CDI schade....
Is ook wat onheroepelijk om het zo bruut te stellen, Kobus...
Denk trouwens dat de H in de vraag voor Hot staat.
Je hebt koude en warme bougie"s...
dankjewel.
Eenzaamheid is erger dan ergernis.
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 03-06-2009 08:00
In het Engels als PDF te downloaden:
http://www.ngksparkplugs.com/techinfo/s ... berkey.pdf
http://www.ngksparkplugs.com/techinfo/s ... berkey.pdf
Op de site http://www.ngk.de kun je ook in het nederlands uitleg vinden :)
http://www.ngk.de/nl/techniek-in-detail ... nt-kraken/
:D :D :D
http://www.ngk.de/nl/techniek-in-detail ... nt-kraken/
:D :D :D
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten