Benzine lekkage

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

VanLunteren
Berichten: 30
Lid geworden op: 10-10-2010 12:59

Bericht door VanLunteren »

En kan ik mijn vlotternaald opnieuw inslijpen of moet ik weer een nieuwe kopen?
SpartAmateur
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

Inslijpen moet voldoende zijn of een mm omhoogtrekken die naald.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gebruikersavatar
fehntjer
Spartametoloog
Berichten: 715
Lid geworden op: 10-10-2009 14:58

Bericht door fehntjer »

Moin,
heb ik verstaan "weer een op nieuw kopen"? is dat de tweede nald?
dan de nald nog een mm omhog
Maar je kan het toch testen of de vlotter de benzine aafsluit. vlotterkamer af
vlotter met de nald in dit messingbuisje en benzine lopen laten als je met de fingers de vlotter omhog duwd is het dan dicht?
plaats een grot pot onder voor het duur benzine......
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
VanLunteren
Berichten: 30
Lid geworden op: 10-10-2010 12:59

Bericht door VanLunteren »

Okee, dan zal ik morgen de naald nog een mm omhoog doen en even testen of hij afsluit.
En de benzine is inderdaad erg duur tegenwoordig.
SpartAmateur
VanLunteren
Berichten: 30
Lid geworden op: 10-10-2010 12:59

Bericht door VanLunteren »

Ik heb de vlotternaald ingeslepen, en een mm uitgetrokken.
Als ik hem test sluit hij goed af, maar toch lekt hij nog benzine als ik hem start.
En als hij eindelijk loopt krijgt hij elke keer geen benzine.
Dus hij rijdt een stukje en hij gaat weer uit.
Dus dan steekt de vlotternaald te ver uit denk ik?

Jan Willem
SpartAmateur
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 »

even kijken met een goede zaklamp door de spaken heen, met een beetje geluk kun je zien hoe hoog het benzine niveau staat.

Mark
Niemand prutst zoals de prutser prutst
https://spartametforum.nl/viewtopic.php?t=736
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gast

Bericht door Gast »

dat is heel handig ja zo ondekte ik ook dat mijn trekkracht-spartamet de vlotterkamer veel te sloom volstroomde. eerst goed lopen en daarna afslaan. ik kon zo zien dat de flotterkamer weer heel sloom volliep.
saxoNetje
Berichten: 151
Lid geworden op: 09-06-2009 17:15

Bericht door saxoNetje »

VanLunteren schreef:Ik heb de vlotternaald ingeslepen, en een mm uitgetrokken.
Als ik hem test sluit hij goed af, maar toch lekt hij nog benzine als ik hem start.
En als hij eindelijk loopt krijgt hij elke keer geen benzine.
Dus hij rijdt een stukje en hij gaat weer uit.
Dus dan steekt de vlotternaald te ver uit denk ik?

Jan Willem
Denk toch dat de lekkage op den duur in de 'bovenkamer' van de carburateur zit?
VanLunteren
Berichten: 30
Lid geworden op: 10-10-2010 12:59

Bericht door VanLunteren »

Maar het probleem van het lekken en slecht starten (verzopen?)
ligt denk ik niet bij het langzaam vollopen van vlotterkamer toch?
En als hij langzaam volloopt, wat kan ik er dan aan doen?

Jan Willem
SpartAmateur
Gast

Bericht door Gast »

JanWillem, wees nou es niet eigenwijs, je had je vlotternaald niet in moeten slijpen.
Het effect is nu dat hij lekt.
Daardoor stijgt het brandstofniveau te hoog en verzuipt de motor.
Kijk of je een andere vlotternaald hebt, en monteer die.
Hier komen al je lekproblemen en je verzuipen vandaan.
Jammer van je nieuwe vlotternaald, maar als inslijpen hiervan nodig was,
had dat er wel bij gestaan...


"Als je denkt te kunnen vliegen is de klap soms erg groot als dat niet zo blijkt te zijn." :Naar Herman brood.
Hij leerde zijn papegaai praten, maar de papegaai leerde Herman niet vliegen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten