slecht starten

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Admin2Vrotkees
Site Admin

Bericht door Admin2Vrotkees »

je kunt eens wat remreiniger in de carb spuiten waar normaal gesproken het luchtfilter zit en kijken of hij dan wel wil starten, als hij dan wel start zit het vrijwel zeker in het brandstof gedeelte.

Mark
Dom geboren suf gewiegd en nooit iets bijgeleerd

https://spartametforum.nl
spartaans

Bericht door spartaans »

Er van uitgaande dat je hebt gekeken of de vlotter goed afsluit,zou ik de draadjes van de cdi naar voren eens onderzoeken op evt. breuk.
saxoNetje

Bericht door saxoNetje »

Hoe wijd staan je bougie-elektroden?

En misschien moet je het startproces aanpassen, ik heb n Met die geen volle choke verdraagt, daar zal ik ter zijner tijd eens een gat in de chokeklep boren, zoals de latere al standaard hebben.

Of n beetje gas bij (of juist niet) elke Met start weer anders, bij mij tenminste.

En hoe hoog staat je vlotter-niveau?
Schoon en vooral droog filter is ppk wel een noodzaak ja..

Succes.
Ad.H

Bericht door Ad.H »

zet je 's avonds de benzinekraan dicht, of heb je misschien geen kraan?

haal 's avonds de leiding er af om er zeker van te zijn dat de benzine niet door blijft lopen..
Admin2Vrotkees
Site Admin

Bericht door Admin2Vrotkees »

je zult inderdaad niet de eerste spartamet eigenaar zijn die s'ochtends zijn spartamet niet kan starten om er vervolgens achter te komen dat zijn tankje leeggelopen is.

Mark
Dom geboren suf gewiegd en nooit iets bijgeleerd

https://spartametforum.nl
spartaans

Bericht door spartaans »

Om echt goed te lopen moeten je membraam(n?) en de vlotter goed werken en dan heb je helemaal geen kraan nodig;is alleen makkelijk als je de carb. er af wilt halen.
fehntjer
Spartametoloog

Bericht door fehntjer »

Moin,
een vraag heb ik wat is dat voor een Blockje ? met Deko?
Groetjes Dieter
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
saxoNetje

Bericht door saxoNetje »

Als je elke keer n natte bougie hebt, na twee trekjes bijvoorbeeld, ga je bijna denken an n doorlatende membraan.
blauwlap
Erelid

Bericht door blauwlap »

Heb de bedrading gecontroleerd en de electrode afstand van de bougie (is pas een nieuwe die voor hij aan mij verkocht werd door de fietsenmaker met spartamet en bromfiets ervaring eerst daarop gecontroleerd werd.)
De tank is niet leeg ook lekt hij geen brandstof.
En starten heb ik op diverse manieren geprobeerd. Als hij eenmaal loopt dan heb je verder eigenlijk niet zoveel last meer met starten. moet wel vaker trekken als met de andere met maar start toch binnen redelijke tijd.
Om nu te controleren of het aan de carburateur ligt heb ik een andere carburateur gemonteerd, van deze weet ik dat hij niet goed loopt max snelheid is maar amper 20 km maar dat is nu even niet van belang.
Morgen eens kijken of de met met deze carburateur wil starten binnen redelijke norm.
Ohja het is een metje met decompresseur.
fehntjer
Spartametoloog

Bericht door fehntjer »

Moin,
neem de 2 slang van de decompresseur af . Op de lange slang naa de carb membrane stop een stukje hout in en oog in de korte slang (na de uitlaat) oog dicht maken. en daanaar trekken . Start die better?
een of twee keer trekken?
groetjes
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie