Jengelend achterwiel
-
Jengelend achterwiel
Ik stel mij meteen maar voor: Gert van Rossem, en sinds kort in bezit van een saxonette uit 2001. Ik heb al veel geleerd uit het forum, en ook de cdi van Bas aangeschaft. Doet het prima. Toch een vraag: tijdens het rijden hoor ik een jengelend geluid wat van het achterwiel lijkt te komen. Heb inmiddels een nieuwe (schwalbe) band er op gelegd. Ook de conus welke iets wat ingevreten vernieuwd. Ondanks de nieuwe band zie ik een licht bobbel in het wiel, en ook de uitlaatstang welke onder de trapas vastzit zie ik ietsjes bewegen tijdens het rijden. Toch de band? Of hoort het bij deze brommertjes.
gert
gert
-
Als jij een bobbel in je band hebt moet je hem even leeg laten lopen en insmeren met afwasmiddel (dreft bijv) En dan oppompen tot hij plop zegt dan zit de band iig goed. Als je de band leeg hebt het liefst ook even de band kneden.
Voor het zwalkend achterwiel advies van fehntjer opvolgen.
Voor het zwalkend achterwiel advies van fehntjer opvolgen.
12+ jaar snorfietsmafia.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
-
jengelend achterwiel
hallo,
Het blijkt dat de conus van de achteras lichtelijk is aangevreten. Dat wordt een nieuwe as, want ik vermoed dat de conus en de achteras een geheel vormen. Kan ik de as vervangen zonder het blok te splitsen? ik weet dat het gevaarlijk is, maar als ik het blok op de vliegwielzijde leg, as eruit en nieuwe erin? of is dit te simpel?
alvast dank voor jullie antwoorden.
Het blijkt dat de conus van de achteras lichtelijk is aangevreten. Dat wordt een nieuwe as, want ik vermoed dat de conus en de achteras een geheel vormen. Kan ik de as vervangen zonder het blok te splitsen? ik weet dat het gevaarlijk is, maar als ik het blok op de vliegwielzijde leg, as eruit en nieuwe erin? of is dit te simpel?
Moin,
achteras vervangen --da moet je de blok splitsen.
als je da as zonder splitsen trekt kan het zijn dat de opvulschijven in de transmissie falen. bekijk ook de naafhuls binnen war de kogel lopen. tenminste zijn die ook aangevreten.
achteras vervangen --da moet je de blok splitsen.
als je da as zonder splitsen trekt kan het zijn dat de opvulschijven in de transmissie falen. bekijk ook de naafhuls binnen war de kogel lopen. tenminste zijn die ook aangevreten.
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...

-
Re: jengelend achterwiel
Antwoord: Conus is niet een geheel met de as. Conus is los te vervangen.gvanrossem schreef:hallo,
ik vermoed dat de conus en de achteras een geheel vormen.
Leg het wiel op zijn kant in de bankschroef (Spanplaten!!!) en draai hem eraf. Zo gepiept.
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
-
-