Gashendel kan niet uitgezet worden ( chokehendel )

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Plaats reactie
Biker

Gashendel kan niet uitgezet worden ( chokehendel )

Bericht door Biker »

Ik krijg de gashendel niet op stand 0=uit.
Verder doet die het wel goed. De achterband is vervangen en die reparateur heeft toen blijkbaar iets verkeerd gedaan.
Hij zegt natuurlijk dat die zo al binnengebracht was en hij weet niet hoe die het moet repareren.

Ik ben helemaal totaal niet technisch.
Is er soms iets heel simpels dat ik zelf kan doen of moet die weer naar een reparateur.
Snorfietsmafia

Bericht door Snorfietsmafia »

Ten eerste wat je bedoelt is niet de gashendel maar de, uit/aan/chokehendel. En ja dit kan simpel verholpen worden. Meestal is het kortsluitcontact draadje kapot/losgekomen. Gebruik hiervoor de zoekfunctie, typ in kortsluitcontact.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Biker

Bericht door Biker »

Nee, ik heb niets kunnen vinden van wat ik begrijp. De hendel kan niet op stand 0, maar soms doet die ook druppelen.
Waarschijnlijk komt dat omdat de chokehendel altijd op stand 1 staat en dat die daardoor toch niet helemaal afgesloten staat.

Ik zal hem wel weer laten repareren.
Neronick

Bericht door Neronick »

Aan dat hendeltje zit een metalen buisje die er in gaat en aan de andere kant de kabel naar de motor.

Om dat metalen buisje zit een moertje. probeer dat moertje eens iets aan te draaien ( Met de klok mee) Dan staat de kabel iets strakker. misschien dat het kortsluitcontact ( waarmee hij uitgaat) ngeen goed contact maakt.
fehntjer
Spartametoloog

Bericht door fehntjer »

Moin ,
dit bedoel neronik

ervoor

Afbeelding

daarnaa
Afbeelding
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
Biker

Bericht door Biker »

Ja dat van die hendel heb ik gedaan en het werkte. Bedankt! :)
Ik heb die bovenste stevig naar voren (naar de hendel toe) aangedraaid en nu gaat die hendel weer op stand 0=uit.
(Nooit geen idee gehad wat nou die andere leiding is, die zit normaal aangedraaid.)

Hopelijk dat het druppelen nu ook opgelost is want dat kwam misschien wel doordat die de hele tijd op stand 1=gas stond.
Ik zal de bougie ook nog afdoen want hij startte de laatste keer helemaal niet meer.
Plaats reactie