zwaar lopen cq trappen
zwaar lopen cq trappen
Ik heb een metje zonder kenteken gekregen. Was zelfs vlakbij dus heb het ding opgehaald. Stond al jaren in de schuur dus ben ermee naar huis gelopen. Tijdens het lopen vond ik al dat hij zwaar liep maar ik dacht 'dat zijn de bijna lege banden en het stof en vuil wat overal zit'.
Nu heb ik het metje beetje schoon gemaakt en carburateur grondig schoon gemaakt. verder motortje nagekeken, zat zelfs nagelnieuwe bougie in, tankje omgespoeld en geprobeert te starten. Lukte niet, bleek geen vonk te krijgen dus alles checken. Blijkt de cdi verkeerd aangesloten te zitten. Daarna een trek en lopen. Maar het motortje 'rammelt/tikt' soms raar. Ook het vrij lopen, zeg maar gewoon fietsen, is erg zwaar.
Wat zou het probleem kunnen zijn?
Nu heb ik het metje beetje schoon gemaakt en carburateur grondig schoon gemaakt. verder motortje nagekeken, zat zelfs nagelnieuwe bougie in, tankje omgespoeld en geprobeert te starten. Lukte niet, bleek geen vonk te krijgen dus alles checken. Blijkt de cdi verkeerd aangesloten te zitten. Daarna een trek en lopen. Maar het motortje 'rammelt/tikt' soms raar. Ook het vrij lopen, zeg maar gewoon fietsen, is erg zwaar.
Wat zou het probleem kunnen zijn?
-
Ik heb het wiel al los gehad om te kijken of daar wat mis was, rem vast ofzo, maar daar kon ik niks vreemds aan zien.
heb het motortje met de uitlaad vast in de bankschroef gezet en met een sleutel de as gedraaid. Dit gaat zwaar.Heb de olievuldop eraf gehad en gekeken naar de olie. Had nog wat staan en erin gedaan omdat ik geen olie nivo zag. Daarna alles weer in elkaar gezet en weer gestart en een tijdje laten lopen maar dat hielp niet. Hij blijft zwaar lopen.
Er een poosje mee rondrijden doe ik maar niet zonder kenteken
heb het motortje met de uitlaad vast in de bankschroef gezet en met een sleutel de as gedraaid. Dit gaat zwaar.Heb de olievuldop eraf gehad en gekeken naar de olie. Had nog wat staan en erin gedaan omdat ik geen olie nivo zag. Daarna alles weer in elkaar gezet en weer gestart en een tijdje laten lopen maar dat hielp niet. Hij blijft zwaar lopen.
Er een poosje mee rondrijden doe ik maar niet zonder kenteken
-
Nee dat zware lopen heeft niets met het uilaatrubber te maken, dat staat er los van, maar het af et toe tikken kan de uitlaat zijn die tegen het frame slaat.
Het zware lopen zal wel met de koppeling te maken hebben, of ze hebben het wiel lager te strak staan dat daardoor het achterwiel zwaar draait.
In dat geval trapt hij ook zwaar
Het zware lopen zal wel met de koppeling te maken hebben, of ze hebben het wiel lager te strak staan dat daardoor het achterwiel zwaar draait.
In dat geval trapt hij ook zwaar
Met een hamer past alles /tand
Wiel lager zal ik eens naar kijken.bikemaster schreef:Nee dat zware lopen heeft niets met het uilaatrubber te maken, dat staat er los van, maar het af et toe tikken kan de uitlaat zijn die tegen het frame slaat.
In dat geval trapt hij ook zwaar :wink:
Het rare tikje komt volgens mij uit de motor, geen uitlaat tik. Een tikkende uitlaat ken ik wel, daar rij ik al meer dan een half jaar mee. Ik weet de oneffenheden te vinden op de weg om hem extra te laten tikken :lol:
-
- Prutser-2009
- Erelid
Dit heb ik nog niet eerder gezien, wat een puinhoop, dat wordt het hele blok goed uitspoelen.
Mark
Mark
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html

403F IB-0050 clublid
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html

403F IB-0050 clublid
Dit zou een donorblokje worden voor een slecht lopend blokje maar dat gaat het dus niet meer worden.
Ik haal nu verder de nog bruikbare onderdelen voor spartamet van het frame af en het frame gaat naar de oud ijzer boer.
De voorvork gaat in mijn metje want daar zit er nu een in die blijkbaar voor een 28 " wiel is. Stuur en trappers zijn roestvrij dus die gaan de roestige exemplaren hier vervangen. De uitlaat zit al onder mijn met zodat het tikken nu over is, hoop ik
Ik haal nu verder de nog bruikbare onderdelen voor spartamet van het frame af en het frame gaat naar de oud ijzer boer.
De voorvork gaat in mijn metje want daar zit er nu een in die blijkbaar voor een 28 " wiel is. Stuur en trappers zijn roestvrij dus die gaan de roestige exemplaren hier vervangen. De uitlaat zit al onder mijn met zodat het tikken nu over is, hoop ik