Brandstoffilter
Brandstoffilter
Heb er net weer een Metje bij met Fram filter in de slang, G4164, schijnt een goed papierfilter te zijn. Maar: nu viel me net op dat de pijl die erop staat richting tank wijst, moet volgens mij richting carb. wijzen...
Denk hem maar zo te laten, want als ik hem omkeer gaat volgens mij het vuil wat er al in zit juist richting de carb.
Wat is jullie mening? Hij loopt er goed mee zoals het nu zit.
Denk hem maar zo te laten, want als ik hem omkeer gaat volgens mij het vuil wat er al in zit juist richting de carb.
Wat is jullie mening? Hij loopt er goed mee zoals het nu zit.
-
Als het goed loopt kun je het gewoon zo laten ik heb zo ook 2 jaar rond gereden. Toen viel me dat ook een x op en had hem voor de gein omgekeerd maar toen ging hij een duizelingwekkende 1km harder... 
Dus het is wel de doorstroomrichting maar maakt mij inziens weinig uit.
Gr Don.

Dus het is wel de doorstroomrichting maar maakt mij inziens weinig uit.
Gr Don.
12+ jaar snorfietsmafia.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
Doorstroomrichting is alleen bij papierfilters en sommige gaas/koper filters van belang, maar ik let er bij montage altijd op of ik hem goed doe. Dit is erg belangrijk!
Bij een papierfilter gaat meestal eerst de brandstof ''om'' het filter staan en loopt er dan doorheen.
Bij sommige gaas en koperfilters is dit ook zo.
je mag een gebruikt filter ook nooit omdraaien, want dan stroomt al het vuil weer eruit...
en daarom is er een doorstroomrichting, monteer je een gebruikte, dan is dat handig.
@Freerider:
Alleen wanneer een papierfilter net (+- 4 km geleden) gemonteerd is, is het slim om een papierfilter om te draaien, anders moet de benzine door het vuil lopen (wanneer het filter vuil wordt) en daarna door het filter.
De pijl op het filter hoort naar beneden te wijzen.
Bij een papierfilter gaat meestal eerst de brandstof ''om'' het filter staan en loopt er dan doorheen.
Bij sommige gaas en koperfilters is dit ook zo.
je mag een gebruikt filter ook nooit omdraaien, want dan stroomt al het vuil weer eruit...
en daarom is er een doorstroomrichting, monteer je een gebruikte, dan is dat handig.
@Freerider:
Alleen wanneer een papierfilter net (+- 4 km geleden) gemonteerd is, is het slim om een papierfilter om te draaien, anders moet de benzine door het vuil lopen (wanneer het filter vuil wordt) en daarna door het filter.
De pijl op het filter hoort naar beneden te wijzen.
-
brandstoffilter
Vorige week een papieren brandstoffilter gekocht bij een bedrijf wat motormaaimachines ect. verkoopt. Ik kon ze bij de plaatselijke brommerboeren niet krijgen. Filter gemonteerd, en wat blijkt; filter laat moeilijk benzine door. De motor ging er slecht van lopen. De tank en de brandstofkraan zijn schoon, als ik het filter er tussen uit haal loopt een keurige straal benzine uit de slang. Moet een papieren filter aan bepaalde voorwaarde voldoen voor een metje? Kennelijk voldoen niet alle papierfilters. Of is dit wellicht een filter wat bestemd is voor motoren die een benzinepomp hebben?
-
brandstoffilter
Jongens,
Bedankt voor het meedenken.
Ik denk toch dat het filter te veel weerstand geeft.
Op benzinekraanstand open loopt het vlot door.
Zodra de tank leeg raakt schakel ik over op reserve en dat stopt hij.
Haal ik het filter dan weg dan loopt het weer door. Ook als ik er een ander (gebruikt) papieren filter tussen zet Dus ligt het niet aan tank of benzinekraan.
Ga morgen een ander filter halen.
Bedankt voor het meedenken.
Ik denk toch dat het filter te veel weerstand geeft.
Op benzinekraanstand open loopt het vlot door.
Zodra de tank leeg raakt schakel ik over op reserve en dat stopt hij.
Haal ik het filter dan weg dan loopt het weer door. Ook als ik er een ander (gebruikt) papieren filter tussen zet Dus ligt het niet aan tank of benzinekraan.
Ga morgen een ander filter halen.