Vreemd geluid lijkt op tractor

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

bikemaster

Bericht door bikemaster »

het classic wiel in je metje zetten :D

Als de classic blokjes zo rammelen dan hebben ze vast en zeker eens een warmloper gehad.
Ik heb nu een stuk of 6 classics gehad, waarvan 4 met een 499 blokje, en altijd zitten uitgerekend die 499 blokken vast.
Hoe het kan joost mag het weten ze zijn zover ik weet niks anders dan de 399 op de rand na dan van de keerring.
Als er wat is met de 399 dan is het de keering, als er wat is met de 499 dan zit hij of vast, of heeft een fikse warmloper gehad wat resulteert in een nieuwe zuiger.

Het zal wel toeval zijn ik weet het niet, ik kan me ook niet voorstellen dat de 499 minder koeling krijgt op een classic.
Ik heb op mijn saxonette luxus ook een 499 zitten die rammelt ook, die moet ik nog los halen, vermoedelijk heeft die ook een warmloper gehad bij de vorige eigenaar.
we zullen het wel zien, maar ik zeg niet dat de 499 slecht is of minder is dan de 399, ik vindt het alleen erg toevallig dat de 499 altijd kapot is
Met een hamer past alles /tand
blauwlap
Erelid

Bericht door blauwlap »

bikemaster schreef:het classic wiel in je metje zetten :D
Een blauw wiel in een groene spartamet staat niet echt.

Beide blokjes zijn 499
bikemaster

Dan spuit je dat wiel even :wink:

Doordat er van die dikke banden op zitten rijd hij een heel stuk comfortabeler dat scheelt echt enorm.
Daar komt bij dat een classic wiel wel een paar spijkers waard is, dus verkopen is zeker een goede optie.
De Duitsers zijn er gek op :P
hansel

Bericht door hansel »

hallo blauwlap

en ben je al achter gekommen wat het was ?

ik heb bij mijn 499 de keeringen vervangen en had ook een rar geluid erbij gekregen.

heb de blok al 4x open gehad en ook andere krukas en koppelingas/huis erin gezet.

maar helpt alles niet.

en nu lijkt die sparta ook een tractor als die stationeer draaid.

HEEEEEEEEEEEEEEELP
freerider

Bericht door freerider »

Heb 't zelfde gehad, was uiteindelijk toch 't vliegwiel...
bikemaster

Dat denk ik ook het vliegwiel, dat kan bijna niet missen
blauwlap
Erelid

Bericht door blauwlap »

Ik heb een van de twee geheel gestript, alle met onderdelen eraf gehaald. Wil eens kijken of ik daar een passend achterwiel in kan krijgen om er een gewone fiets van te maken, met terugtraprem of met versnelling, wat weet ik nog niet en heeft ook geen haast. Past een 26" inch wiel erin of zit ik aan een bmx wiel vast?

De andere wilde bij de laatste actie niet starten had waarschijnlijk de cdi niet goed aangesloten. Heb hem toen weggezet omdat ik andere dingen te doen had.
Nu staat hij op het moment zonder carburateur want van mijn metje is bij de carburateur de choke hendel afgebroken, die moet ik eerst fixen voor ik weer wat aan kan doen.
akekem

Bericht door akekem »

Als ik zou je oorspronkelijke probleem hoor kan het ook heel goed je deco zijn. Heb ik onlangs ook een keer gehad.

Deco eraf halen en mee schudden, dan hoor je de rammel terug.

Gekke is, dat de MET er wel mee liep... Ok liep net optimaal, maar liep wel
wisse

Bericht door wisse »

akekem schreef:Als ik zou je oorspronkelijke probleem hoor kan het ook heel goed je deco zijn. Heb ik onlangs ook een keer gehad.

Deco eraf halen en mee schudden, dan hoor je de rammel terug.

Gekke is, dat de MET er wel mee liep... Ok liep net optimaal, maar liep wel
dat is voor mij iets nieuws
maar zodoende leert men
we gaan gas geven!!!
Plaats reactie