BSA Thunderbolt 650CC bouwjaar 1971
BSA Thunderbolt 650CC bouwjaar 1971
Naast mijn metje ben ik zo'n 20 jaar geleden in het bezit gekomen van deze motor. Zijn diensttijd begonnen in het leger van Jordani�, en behoorlijk in de kreukels en vol met woestijnzand via motorsloperij Leo Schuil uit Leeuwarden in mijn bezit gekomen voor 650 harde guldentjes.
Na een jaar van sleutelen en weet ik hoeveel onderdelen markten weer aan de praat gekregen. Toch niet tevreden met het resultaat heb ik hem na een paar jaar weer gesloopt, het blok naar SRM in Engeland gebracht alwaar een volledige revisie heeft plaatsgevonden. Nu ben ik bezig met het poedercoaten van de frame onderdelen en het diverse spuitwerk en het vervangen van alle boutjes en moertjes in RVS en de velgen/spaken en spatborden ook in RVS.De orginele kleuren vond ik niet mooi( frame ivoor kleur en de tank ivoor met vies groen) en heb nu de combinatie diepzwart en zilverkleur. Ik hoop dat ik hem volgend voorjaar weer rijdende te krijgen.
Groet Wilt.
Zie foto's beneden
Na een jaar van sleutelen en weet ik hoeveel onderdelen markten weer aan de praat gekregen. Toch niet tevreden met het resultaat heb ik hem na een paar jaar weer gesloopt, het blok naar SRM in Engeland gebracht alwaar een volledige revisie heeft plaatsgevonden. Nu ben ik bezig met het poedercoaten van de frame onderdelen en het diverse spuitwerk en het vervangen van alle boutjes en moertjes in RVS en de velgen/spaken en spatborden ook in RVS.De orginele kleuren vond ik niet mooi( frame ivoor kleur en de tank ivoor met vies groen) en heb nu de combinatie diepzwart en zilverkleur. Ik hoop dat ik hem volgend voorjaar weer rijdende te krijgen.
Groet Wilt.
Zie foto's beneden
Je bent nooit oud genoeg om te leren....
- Prutser-2009
- Erelid
Je hebt een mooie ruime werkplaats, en een leuk project, pas wel op met rvs boutjes en moeren, je kunt ze niet overal gebruiken omdat rvs niet rekt maar ineens afscheurt.
Mark
Mark
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartametforum.nl/faq-veel-g ... -t736.html

403F IB-0050 clublid

403F IB-0050 clublid
-
Mooi ding Wilt heel erg mooi, jammer van de kleine plaatjes deze motor mag je best in het groot showen
als je daar niet groter kan uploaden kun je bv hier eens proberen photobucket.com
hopelijk kom ik je het komende voorjaar een keer tegen kan ik de bike even op ware grote bewonderen 8)

als je daar niet groter kan uploaden kun je bv hier eens proberen photobucket.com
hopelijk kom ik je het komende voorjaar een keer tegen kan ik de bike even op ware grote bewonderen 8)
Met een hamer past alles /tand
Mijn projekt BSA
Zo komt ie wat mooier uit en ook meteen de rotzooi een beetje opgeruimd,
waar een foto nemen al niet goed voor is zullen we maar denken.
Ik houd jullie op de hoogte van de voortgang.
Bedankt voor het compliment en die tip van Mark zal ik zeker in acht nemen.
Groet Wilt.

waar een foto nemen al niet goed voor is zullen we maar denken.
Ik houd jullie op de hoogte van de voortgang.
Bedankt voor het compliment en die tip van Mark zal ik zeker in acht nemen.
Groet Wilt.

- Prutser-2009
- Erelid
Oh ander tip/ideetje, maak van wat hout een gereedschap tafeltje die je weg kan rijden, dan hou je het rondom de motor opgeruimd en zie je meteen of er iets valt van de motor af.
Ik wou dat ik zo'n werkplaats had voor de motor/auto, ik moet alles in een klein schuurtje achter het huis doen of buiten langs het huis.
Mark
Ik wou dat ik zo'n werkplaats had voor de motor/auto, ik moet alles in een klein schuurtje achter het huis doen of buiten langs het huis.
Mark
Niemand prutst zoals de prutser prutst

403F IB-0050 clublid

403F IB-0050 clublid

Mark en ik ben ook zeer content met mijn werkplaats die ik samen met een collega heb gebouwd geheel geisoleerd, zomers lekker koel en in de winter
met een kacheltje in no time warm.
Het nadeel is weer hoe groter hoe meer rotzooi je aanhaald, een rare ziekte is dat verzamelen, en er word een hoop in gekwijld natuurlijk haha...
Heb trouwens nog contakt met Harry gehad over die sportuitlaat die komt morgen binnen dus alweer gekwijllll.
-
Dat is nog is een mooie Motor. Idd jammer dat de foto,s wat klein zijn. Een echte OldSkool bike was het bouwjaar eigelijk?
En wat ruimte betreft is idd waar hoe meer ruimte je hebt hoe meer ''troep'' je in huis haalt XD.
En wat ruimte betreft is idd waar hoe meer ruimte je hebt hoe meer ''troep'' je in huis haalt XD.
12+ jaar snorfietsmafia.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.