Het enige echte originele gezelligste forum voor alle Spartamet-Saxonette-Hudson-Rotary liefhebbers en hobbyspecialisten zonder commercieel oogmerk, wordt gratis lid!
ik zat een keer met 135KM/U achter een mevrouw met een grote mercedes op de linker baan, ik knipperen met mijn lichten, aan de kant joh, ik heb nog gas over
Boven de 130KM/U wordt de voorkant van de robin erg licht, dus dat is niet heel fijn rijden, ik zou een spoiler moeten hebben aan de voorkant
En uiteraard mochtje opzoek gaan naar een robin dan wil ik je best wel helpen, er staat volgens mij een robin stationwagon(type 1) te koop voor ik dacht 1200 euro met maar een klein beetje werk
die mevrouw in de dikke benz zal wel even in haar arm hebben geknepen toen ze een reliant zag in de spiegel
Die station voor 1200 had ik gezien, maar ja ik heb nu ook nog de mini dus dat wordt hem nu even niet.
Als de mini weer weg gaat, dan ga ik weer serieus rond kijken, en dan kun je niks vinden, zodra je wat hebt gekocht staan ze ineens overal te koop zo is het altijd
ik krijg nog wel eens de opmerking dat ik aardig doorrij met dat ding eigenlijk is hij maar gemaakt voor de engelse wegen dus 90km/u en niet berekend op onze 130KM/U wegen en de meeste kilometers die ik maak zijn 80KM wegen maar af en toe mag hij een stukje snelweg rijden /agadu
Hey Snorrie alles goed kerel, ja leuk man een mini, en een bekijks dat je hebt met dat ding, in de bouwmarkt, meneer is die mooie mini van u ?
De mvr achter de kassa wat hoor ik, is de mini van jou ? wat een leuke auto, het is erg leuk al de reacties, ik wou hem tzt verkopen.
Mij dochter van 5 zegt verkoop de motor maar papa, ik kan toch niet achterop, en in de mini kan ik wel mee, nou eh nee dat doen we maar niet.
Wat ik ga doen is de audi verkopen, en dan eerst in de mini rijden, we zine wel weer wat er dan op het pad komt
De kleppen zijn ondertussen ook gesteld, de inlaat stond te krap 3x en de uitlaat stond 4x veel te ruim.
Hij loopt nu een stuk mooier en is een stuk vlotter, zal binnenkort foto's plaatsen
de carburateur schoonmaken zal wel lastig worden, meestal zijn die aardig versleten, je zou natuurlijk de zaak om kunnenbouwen naar injectie van een oude fiat panda 1000cc geeft meer vermogen en geen gezeur meet met choke
Meestal is de gasnaaldbuis en de gasnaald versleten, deze zijn gelukkig los verkrijgbaar, maar die had ik niet nodig want die is bij mij al vervangen.
Er zat een beetje oxidatie in het huis, daar waar die gasschuif in zit, dat komt van het staan.
Als je toeren gaat maken moet die gasschuif door vacuum omhoog gaan, gebeurd dat niet, of niet goed dan trekt de auto voor geen meter.
Ombouwen naar injectie is geen optie, een carb is nostalgie, net zoals contactpuntjes het hoort bij de wagen
ik heb de contactpuntjes er bij mij allang uitgegooid en vervangen voor een electronisch dingetje wat in het verdelerhuis past, dus je ziet er niks aan aan de buitenkant maar het start en rijd beter