Motortje loopt niet harder dan 20km/h
Motortje loopt niet harder dan 20km/h
Hallo mijn naam is Rudmer, nieuw op dit forum
Ik heb het volgende probleem, Ik heb een Saxonette Hercules Classic, bouwjaar 2005. Alleen als ik vol gas rijd haal ik max 20 heb ik gemeten met gps,
Hierbij wat info van het blok: 2913 001 399 en de zijkant van t blok staat nog in een klein vierkantje een 20.
Het ligt niet aan de carburateur. De spartamet van een maat van mij gaat sneller met de zelfde motor toeren,
Wie kan mij hierbij helpen.
Mvg Rudmer
Ik heb het volgende probleem, Ik heb een Saxonette Hercules Classic, bouwjaar 2005. Alleen als ik vol gas rijd haal ik max 20 heb ik gemeten met gps,
Hierbij wat info van het blok: 2913 001 399 en de zijkant van t blok staat nog in een klein vierkantje een 20.
Het ligt niet aan de carburateur. De spartamet van een maat van mij gaat sneller met de zelfde motor toeren,
Wie kan mij hierbij helpen.
Mvg Rudmer
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 11-10-2010 10:26
Hallo Dick,Dick Nieuwenburg schreef:Hallo Rudmer,
het zou goed kunnen dat je een duits blokje
hebt, die hebben een betere trekkracht maar
de snelheid is door een andere tandwiel samenstelling
beperkt tot 20 km per uur, dat vierkantje met
20 geeft het al aan.
Bedankt voor je reactie, is het ook mogelijk om in dit blok de tandwielen te vervangen door de (nederlandse) en waar zou ik dan eventueel goedkoop aan onderdelen kunnen komen?
Mocht dat niet het geval zijn wat zou dan de voordeligste oplossing voor mij kunnen zijn?
Gr Rudmer
Wat ik begrepen heb ( sporti's garage op youtube ) kunnen in Duitse blokjes met 20 erop geen Nederlandse tandwielen ingezet worden.
Wil je meer trekkracht houd je het Duitse 20 blok
Wil je meer snelheid ga je op zoek naar een Nederlands blok (zonder 20)
Bij gevraagd op dit forum zou je kunnen vragen of iemand een werkend Nederlands blok te koop heeft.
Wil je meer trekkracht houd je het Duitse 20 blok
Wil je meer snelheid ga je op zoek naar een Nederlands blok (zonder 20)
Bij gevraagd op dit forum zou je kunnen vragen of iemand een werkend Nederlands blok te koop heeft.
Hoe zou ik t voordeligst aan nederlands blok kunnen komen 2de hands? En wat is ongeveer de prijs daarvoor en voor hoeveel zou ik mijn eigen blok (duitse blok) kunnen verkopen?Vrotkees schreef:Wat ik begrepen heb ( sporti's garage op youtube ) kunnen in Duitse blokjes met 20 erop geen Nederlandse tandwielen ingezet worden.
Wil je meer trekkracht houd je het Duitse 20 blok
Wil je meer snelheid ga je op zoek naar een Nederlands blok (zonder 20)
Gr Rudmer
even een uitleg over de tandwielen in het Duits hoe en wat (vanaf minuut 26)
http://www.youtube.com/watch?v=nyU52HbgVxM
je zou het blokje hier te ruil kunnen aanbieden of op het Duitse forum tegen een Nederlandse motor.
http://www.motorfahrrad.eu/
http://www.youtube.com/watch?v=nyU52HbgVxM
je zou het blokje hier te ruil kunnen aanbieden of op het Duitse forum tegen een Nederlandse motor.
http://www.motorfahrrad.eu/
klopt kan ook op een Duits blokje met 20 erop.Jan schreef:Misschien een ontgrensde of onbegrensde CDI..?
Alleen dan zal dat blokje maximaal 25 halen.
Het "probleem" zit erin dat de overbrengingsverhouding tussen een Duits en Nederlands blok anders is.
Een Duits blok heeft meer trekkracht.
Een Nederlands blok meer snelheid.
en je kunt niet de tandwielen van een Nederlands blok in een Duits blok of omgedraaid zetten.
Ja, je hebt gelijk.
Een ontgrensde CDI zal in een gezond blok zo'n 7 � 8 km winst opleveren. In een 099 of 199 kan dat iets meer zijn :wink: Dit Duitse blok met ontgrensde CDI 'stuwt' de berijder dan naar 27 � 28 km. Een goedkope oplossing die ook nog tijd biedt om naar alternatieven te zoeken.
Ik persoonlijk en ik spreek helemaal voor mezelf, vind om technische en veiligheidsreden een kleine 30 km een prima snelheid. Ik ben een verklaard tegenstander van te snel rijdende Spartamets.
Een ontgrensde CDI zal in een gezond blok zo'n 7 � 8 km winst opleveren. In een 099 of 199 kan dat iets meer zijn :wink: Dit Duitse blok met ontgrensde CDI 'stuwt' de berijder dan naar 27 � 28 km. Een goedkope oplossing die ook nog tijd biedt om naar alternatieven te zoeken.
Ik persoonlijk en ik spreek helemaal voor mezelf, vind om technische en veiligheidsreden een kleine 30 km een prima snelheid. Ik ben een verklaard tegenstander van te snel rijdende Spartamets.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten