project Nena
Moin,
de krukas kan je in je prive Museum leggen
de roest heeft in de lagers sleufen en gaaten gevreten voorall in het big end lager
je kan ook de krukas uitelkar zetten de as war het vliegwiel op komt kan je voor centreren van vliegwiel's nemen.
de krukas kan je in je prive Museum leggen
de roest heeft in de lagers sleufen en gaaten gevreten voorall in het big end lager
je kan ook de krukas uitelkar zetten de as war het vliegwiel op komt kan je voor centreren van vliegwiel's nemen.
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...



klik hier voor ultrasoon en electrolyse bevindingen!
Zo het heeft veel werk gekost maar het 099 blokje zit helemaal in elkaar en heeft proef gedraaid.
zo zag de dichte uitlaat eruit die eronder vandaan kwam

na ontkolen, ontroesten en verven met hittebestendige lak ziet ie er zo uit.

alle lagers en keerringen zijn vervangen, het langste heb ik moeten zoeken naar het bovenste lager van de naafhuls.
Ik heb bewust het blokje niet gestraald om dat ik de patina van een oerblokje ( 1985 ) wilde bewaren.
alles ingespoten met WD40 en toen borstelen met een nylon borstel.


Bij het proefdraaien heb ik Aspen 2takt 1:50 gebruikt.
het smeert en koelt stationaire motoren beter.
ik heb liqui moly bij de olie gedaan voor betere smering.
de WD40 dampte natuurlijk van het blokje af /twister
heb het stationair toerental afgesteld en het blokje laten afkoelen.
daarna aan het originele achterwiel uit 1986 gemonteerd van het met frame uit 1986.


Nu hoef ik alleen nog de tank van mijn oermet frame schoon te maken.

Dit was de eerste 3traps die ik onder handen heb genomen.
en was meteen een goed leertraject. Van een hoopje schroot in een bak in een schuur naar een gereviseerd oerblokje onder de met. /spm
Zo het heeft veel werk gekost maar het 099 blokje zit helemaal in elkaar en heeft proef gedraaid.
zo zag de dichte uitlaat eruit die eronder vandaan kwam

na ontkolen, ontroesten en verven met hittebestendige lak ziet ie er zo uit.

alle lagers en keerringen zijn vervangen, het langste heb ik moeten zoeken naar het bovenste lager van de naafhuls.
Ik heb bewust het blokje niet gestraald om dat ik de patina van een oerblokje ( 1985 ) wilde bewaren.
alles ingespoten met WD40 en toen borstelen met een nylon borstel.


Bij het proefdraaien heb ik Aspen 2takt 1:50 gebruikt.
het smeert en koelt stationaire motoren beter.
ik heb liqui moly bij de olie gedaan voor betere smering.
de WD40 dampte natuurlijk van het blokje af /twister

heb het stationair toerental afgesteld en het blokje laten afkoelen.
daarna aan het originele achterwiel uit 1986 gemonteerd van het met frame uit 1986.


Nu hoef ik alleen nog de tank van mijn oermet frame schoon te maken.

Dit was de eerste 3traps die ik onder handen heb genomen.
en was meteen een goed leertraject. Van een hoopje schroot in een bak in een schuur naar een gereviseerd oerblokje onder de met. /spm
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 4 gasten