raar bijgeluid uit de aandrijving van LUXUS met 599 motor

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

retepd

Bericht door retepd »

enig idee waar die liquidmoly 1040 20ml tube te koop zou zijn?

http://www.olietekoop.nl/olie/product/304

:idea:
Gast

Re: Olietoevoeging

Bericht door Gast »

gvanrossem schreef:Ko,

welk type Winn's of STP moet ik dan hebben? Ik kan geen Wynn's toevoeging voor de Met vinden (versnellingsbaktoevoeging?)

groet

gert van rossem
Ja dat klopt, het is in eerste bedoeld voor in de motor, maar het wordt ook in versnellingsbakken en cardan-banjo`s gebruikt.
Er is volgens mij van beiden maar een type.
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

@ joshua het kan altijd beter !
In Nederland willen we de beste producten hebben maar willen we er niet voor betalen.

Daar passen ze de verkoop van producten op aan.

Daarom zijn die olietoevoegingen ook moeilijk te krijgen hier.

En er is echt kwaliteitsverschil in smeer olie.
De goedkope mineraalolie doet wat ie doen moet maar vervuilt snel.
De dure synthetische blijft goed smeren en zorgt voor lagere wrijving dus meer motor vermogen.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
cookie

Bericht door cookie »

joshua1 schreef:Ik geloof graag dat het altijd beter kan. Maar je mot je ook afvragen of dit ook zinvol is. Ik zie de met niet als een high performance motortje waarvan de aandrijving hoge toerentallen draait. Want dan was van de fabriek uit wel een ander soort olie voor geschreven

Ik hou het gewoon bij het oude van wat ik er altijd in heb gedaan. Ten slotte heb ik er nooit problemen door gekregen. En dat daar halve een extra dope niet nodig is.

Kijk een litertje olie koste mij al 12 euries. Daar komt die dope dan weer bij van 10 euries. En zit ik al op 22 euries voor 1 liter.

Je haalt de oude olie er uit, want je wil natuurlijk een leeg carter hebben om de nieuwe olie in bij te vullen. En als alles goed gaat staat de nieuwe olie + dope in de fles de komende jaren te verrotten in de kast.

Als je nu een verwoed sleutelaar bent die graag een blokje wil reviseren. Dan word de olie wel heel erg duur. En moet je je echt gaan afvragen, hoe zinvol is die dope nu. Want als je 3 keer per jaar om nieuwe olie gaat...... zit je op 66 euries. En tuurlijk ken je dit door berekenen, maar ik vraag me af, of je dit er ook weer uit krijgt.
Joshua1,
Kan begrijpen dat je zo denkt ik ook trouwens, maar ik wil graag VOORKOMEN dat het differentieel kapot gaat en ik heb zeer goede ervaring met Liquimoly ook voor andere applikaties.
Dus zuig ik gewoon 9ml bestaande olie er uit, doe er 9ml van die additief bij en kijk wat het doet. de reden voor 9ml is dat is ongeveer 10% van de totale olie capaciteit.

Fout kan het niet gaan in mijn idee.
Heb trouwens nog een applikatie bij de met die ik wil proberen en de dat is de tandwielen van de elektrishe start er mee insmeren, en kijken of dat de slijtage van de vliegwiel tanden wat vermindert en ook de herrie die de elektrishe start maakt vermindert.

Rob
Rob
gvanrossem

Liqui Moly

Bericht door gvanrossem »

Rokafast, J. Bosboomstraat 13 te Apeldoorn verkoopt dit spul. Zojuist een tubetje (20 graam) voor 9 euri's opgehaald.

Ga het proberen.

gert van rossem
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

joshua1 schreef:Ik geloof graag dat het altijd beter kan. Maar je mot je ook afvragen of dit ook zinvol is. Ik zie de met niet als een high performance motortje waarvan de aandrijving hoge toerentallen draait. Want dan was van de fabriek uit wel een ander soort olie voor geschreven
bij Mazda werd voor de wankelmotoren verkeerde olie voorgeschreven zodat al die blokjes kapot liepen. dus extra geld voor Mazda om te repareren.

Sachs blokjes zijn geen high performance blokjes klopt
maar alles is zo klein en gevoelig dat het juist wel helpt.

en een 099 en /of 199 blokje word warmer als een 299 en verder dus daar is het zeker een aanrader voor.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gast

Bericht door Gast »

Ik denk dat alle Metjes ter wereld uitstekend lopen ZONDER allerlei toevoegingen,
En niet een klein stukkie, nee, JAREN lang...
Jan

Re: Liqui Moly

Bericht door Jan »

gvanrossem schreef:Rokafast, J. Bosboomstraat 13 te Apeldoorn verkoopt dit spul. Zojuist een tubetje (20 graam) voor 9 euri's opgehaald.

Ga het proberen.

gert van rossem
Succes, het zal je bevallen!
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
cookie

Bericht door cookie »

Hee Jan,
Heb je de liquiMoly all in de met gedaan??? 8)
Rob
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

Ko de Dorpsgek schreef:Ik denk dat alle Metjes ter wereld uitstekend lopen ZONDER allerlei toevoegingen,
En niet een klein stukkie, nee, JAREN lang...
In principe heb je gelijk Ko maar de onderdelen worden schaarser, elk beetje hulp is dan welkom :wink:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie