Klapperen en meer
Klapperen en meer
Vorige week een ander blokje onder m'n met gezet, een 499. Motortje loopt mooi en rustig, veel stiller dan m'n oude 299 blokje en betere trekkracht. Vrijdagavond even stukje gereden en zaterdag nog even stationair beter afgesteld en het achterwiel recht gezet, de bevestiging van de uitlaat bij de standaard stootte tegen de standaard aan bij wegrijden. Daarna met m'n vrouw meegeweest met boodchappen doen, beide op een metje, en het liep allemaal netjes behoorlijke snelheid ook nog voor zover ik dat kon bekijken hier op die hobbelklinkers. Dus ik helemaal tevreden.
Vanmorgen de met gepakt en mee naar het werk gegaan maar hij loopt niet zoals het hoort, niet meer zo rustig en klappert erg bij het aangrijpen van de koppeling en er trilt wat mee.
Wat kan dat zijn, iemand een idee?
Vanmorgen de met gepakt en mee naar het werk gegaan maar hij loopt niet zoals het hoort, niet meer zo rustig en klappert erg bij het aangrijpen van de koppeling en er trilt wat mee.
Wat kan dat zijn, iemand een idee?
heb ook eens zo gruwelijk gezocht waar het rammelen vandaan kwam.
Bij mij bleek de standaard iets los te zitten en die klapperde.
beste is om gewoon even alle bouten na te gaan.
Vooral als je op een wasbord weg gereden hebt en alles gerammeld heeft.
en vergeet niet de uitlaat bouten en de carburateur bouten!!!
Bij mij bleek de standaard iets los te zitten en die klapperde.
beste is om gewoon even alle bouten na te gaan.
Vooral als je op een wasbord weg gereden hebt en alles gerammeld heeft.
en vergeet niet de uitlaat bouten en de carburateur bouten!!!
Uitlaat bleek niet goed vast te zitten onder het blok. klappert nu niet meer en meetrillen is ook weg.
Nu morgen afwachten wat die gaat doen op en neer naar het werk.
Als die goed blijft lopen kan ik een keer m'n oude blok splitsen om eens te kijken waarom die warm loopt bij lange afstanden.
Heeft ook minder trekkracht dan dit blok.
Nu morgen afwachten wat die gaat doen op en neer naar het werk.
Als die goed blijft lopen kan ik een keer m'n oude blok splitsen om eens te kijken waarom die warm loopt bij lange afstanden.
Heeft ook minder trekkracht dan dit blok.
kijk probleem opgelost.
ja die uitlaat bouten kun je goed gek van worden. /soo
Heb gemerkt dat de uitlaat bijna geen weerstand mag hebben anders blaast het blokje de uitlaatbouten en de uitlaat er onderuit. /haartrekken
En wat je ander blokje betreft alles goed nalopen ook de aandrijfas.
als er 1 kapot lager is kan het blokje zo heet worden dat de benzine in de carburateur kookt.
ja die uitlaat bouten kun je goed gek van worden. /soo
Heb gemerkt dat de uitlaat bijna geen weerstand mag hebben anders blaast het blokje de uitlaatbouten en de uitlaat er onderuit. /haartrekken
En wat je ander blokje betreft alles goed nalopen ook de aandrijfas.
als er 1 kapot lager is kan het blokje zo heet worden dat de benzine in de carburateur kookt.