VOKSO schreef:Ik wens terloops nog even mee te geven dat hier te lande nu ook de bromfietsen van een nummerplaat moeten voorzien worden Tot op heden was het hier vrij eenvoudig.Benzine tanken en weg !.Er is wel een uitzondering voor elektrische fietsen (zelfs zware) en bromfietsen die max 18 Km/uur halen. (bestaan die ??)
Dat klopt helemaal ,maar er is een overgangs periode voorzien voor degene die voor 1 Mei al een verzekering hadden ,die moeten een Nr plaat aanvragen van af 1 Jan 2015 ,niet dat dat veel uitmaakt ,maar als je geen gelijkvormigheid attest hebt van je saxo of Met krijg je geen verzekering meer en geen verzekering is gelijk aan geen nr plaat, en ben je dus uitgereden .
Heb vorig jaar hier nog een beetje mot gehad, met een landgenoot (Belg) die zijn Metjes wou verkopen ,en toen ik hem er op attent maakte dat we van af 2014 een nr plaat kregen en dat het feest niet doorging zonder dat attest en verzekering werd hij heel boos ,om dat ik zij dat zijn Metjes nog alleen goed waren voor onderdelen.Hij was er ook van overtuigd dat hij geen verzekering nodig had .(':cry:')
Ik heb nog op de valreep mijn attesten geregeld gekregen voor mijn Met en mijn Saxo en 3 Rabbit's .
Bij de verzekering weten ze er geen weg mee, om dat ze alleen maar snor of brom fietsen kennen met 49 cc en een Met Is maar 33cc het is geen echte klasse A of B voertuig. Wettelijk blijkt hij nergens bij te horen en bestaat hij niet .Zelfs de politie weet er geen blijf mee ,wel helm niet helm ,dus waar ik woon rij ik zonder helm en heb er geen problemen mee.
Laatst werd ik aangehouden door de jongens ,en ik dacht dat is kassa ,
maar nee hoor ,een van hen, een jonge snaak had nog nooit een Metje gezien en vroeg of dat iets nieuws was ,toen ik hem zij dat die al 25 jaar oud was, zij hij alleen ,nog nooit gezien ,en vroeg onder welke klasse hij viel A of B ,heb hem toen gezegd dat ze dat bij de verzekering zelfs niet wisten,eigenlijk onder geen een ,hij wenste me nog een fijne dag en mocht weer door rijden .
Hoe heb jij dat geregeld "VOKSO"