Het gaat hier om een 302 599 blokje voor zover als ik weet.
Het is goed te doen, de originele katuitlaat ging er erg moeilijk vanaf maar is er zonder schade aan de motor af gekomen na veel trekken duwen en wikken.
Uiteindelijke resultaat is dat de motor in mijn idee rustiger loopt en veel sneller op de elektrishe starter start. ik hoefde maar 1 keer op de starter knop te drukken en hij liep, dat is nog nooit eerder voor gekomen, vind het erg fijn.
Hij loopt als tevoren rond de 26km per uuur maar in een windstille omgeving heb ik all 30km per uur gezien in de eerste 15 km tetstrit. 30km per uur was noooit eerder gesignaleert met deze luxus in standaard KAT configuratie.
De testrit ook gedaan met de door vrotkees aanbevolen fuelmix dus met extra fuelfit 50ml in de volle tank en gesmeert op 1op80. En ja je kan het wel merken dat ie rustiger loopt ook stationair is veel mooier.
Maar goed dit alles heb ik gedaan omdat een paar weken geleden de Luxus zijn iridium bougie heeft opgevreten, die is na ongeveer 25km defekt geraakt voor wat voor reden dan ook. Ik had ook dat ie om de 5 km stopte en ik effe moest wachten voor dat ie weer starten (met de irridium) ook was het blok aldoor heel erg heet.
Dus ik toen besloten om een gebruikte schoon gemaakte NIET kat uitlaat er onder te schroeven.
Dit dus gedaan en tot nu geen om de 5 km stoppen meer en blok wordt ook niet meer zo stom heet als met de katuitlaat.
Dus alles is goed gegaan en ik heb tot nu GEEN problemen ondervonden of met montage of in het gebruik van een NietKatuitlaat op een kat motortje 203 599 versie met losse kop.