Met dank aan Sporti van het Duitse Forum ///
Merk: Piaggio
Type: 1E32FZ
Slagvolume: 80cc
mengverhouding olie benzine 1:20 : :shock:

TheorieENGINE TYPE: SINGLE SYLINDER, AIR-COOLED, 2 STROKE BORE�STOKE:47�40
DISPLACEMENT(CC):80 RATED POWER:2.5KW/5000R/MIN
MAX.POWER(KW/RPM):3.5KW/6000R/MIN
TYPE OF IGNITION:MAGNETOES NON-CONTACT INDUETION POWER STORAGE IGNITION MODLE:CID COMPRESSION
RATIO:6/0.1 DRIVING RATIO:18/0.1 FUEL:#90 LUB.OIL:OIL OF 2 STROKE GASOLINE ENGINE( OR OIL FOR 10W 40.10W/30)
[MIXING RATIO OF FUEL AND ENGINE OIL:16:1 FOR THE NEW SETS /20:1 AFTER RUNNING 500KM
TYPE OF SPARKING PLUG :Z4C
14MM VOLUME OF OIL SONSUMPTION:2.5L/100KM
NET WEIGHT OF MAIN SET:7.0KG
TYPE OF CLUTCH:FRICTION PLATE DRY COOLING MODE :
NATURAL AIR COOLING SPEED LIMITATION:38 KM/HOUR
NET WEIGHT FOR WHOLE SET(KG):9.5
DIMENSIONS(MM):240�120�290
START TYPE:FEET START
Mocht dit blokje daadwerkelijk van Sparta afkomen dan is mijn theorie dat deze is van eind jaren 90 is toen er leveringsproblemen waren van de Sachs blokjes en ze een oplossing bij Sparta zochten .
En niet van de ontwikkeling van de Spartamet
Beste Forumleden.
Op Marktplaats.



word een blokje aangeboden als originele spartamet motor.
Ik ken persoonlijk maar 3 naafmotoren fabrikanten.
Sachs, Honda en Fiat.
Ik heb die man dus gemaild dat het geen origineel Sachs spartamet blokje was maar vermoedelijk een Fiat blokje.
Ik kreeg als antwoord terug dat dit een prototype motor was dat gemaakt was voor de Spartamet en dat zijn oom bij sparta werkte en dat daar dit blokje vandaan kwam.
Ik heb voor meer informatie gevraagd en niks gekregen.
Mijn informatie tot zover over de spartamet, is dat Sachs een moderne versie van de jaren 30 saxonette motor heeft ontwikkeld en deze als eerste aan Sparta heeft aangeboden.
Wat weten jullie nog meer ? :shock: