Het enige echte originele gezelligste forum voor alle Spartamet-Saxonette-Hudson-Rotary liefhebbers en hobbyspecialisten zonder commercieel oogmerk, wordt gratis lid!
Ik blijf bezig...
Na een stukje gereden te hebben stonk het naar verbrande plastic en kwam er wat rook onder het blokje vandaan.. en daarna niet meer starten natuurlijk..
Dat is nu de verslaving die Spartametitus heet......eerst doet ie het, dan een keer niet, ga je knutselen, repareren en opnieuw afstellen, dan doet ie het weer......ineens doet ie het ff niet....ga je weer kijken, zoeken, afstellen repareren......dan doet ie het weer..............tussendoor af en toe ff vloeken
Maar als je alle welgemeende tips van het forum opvolgt, wordt het steeds leuker om op een Metje te rijden
Het slangetje van de decompressie die tekort langs het achterwiel liep.
Gevolg achterwiel slijt decoslangetje door motor valt uit.
De Spoel stond te kort tegen het vliegwiel aan en is eerst verbrand daarna doorgebrand.
haal eerst maar eens het decoslangetje los van de decompressie naar het inlaatmembraan en test deze of ie lek is.
Je hebt namelijk aan de carburateur gewerkt dus in mijn ogen de hoofdverdachte.
Heb even de carburateur los gehaald.
Er stroomt geen benzine in de vlotterbak, dus het ligt aan de carburateur, terwijl ik deze helemaal heb schoongemaakt.
Het verbrande plastic kwam door dit kabeltje, op die foto het zwarte draadje bij de kroonsteentjes. Kan dit kwaad?:
Even oppassen je hebt een ontsteking van een E- start
Heb even de aansluitingen aan gelegd
Rood dik gaat naar de CDI daarna naar de blauwe kortsluitkabel aan de carburateur
Blauw gaat naar de CDI
Zwart gaat naar de CDi dan naar massa dan naar de elektronica box voor de tank.
Rood dun en Bruin dun laden de accu in de elektronika box
Oke maar ik heb geen electrische start haha, gewoon alleen trekstart.
Maar ik weet het probleem al:
Het membraan blijft hangen, gaat niet naar beneden, dus laat geen benzine door, komt omdat de chokeschuif een beetje scheef is..
reitsma schreef:
Maar ik weet het probleem al:
Het membraan blijft hangen, gaat niet naar beneden, dus laat geen benzine door, ..
Zit die grote veer wel boven het membraan?
Die hoort het membraan naar beneden te drukken,en dus te openen, totdat je de stuurbediening van de choke helemaal naar voren drukt, de chokeschuif sluit dan het membraan af.
Is weer goed, alleen er komt geen benzine in de vlotterkamer? Alleen als ik het 2e dekseltje(wat op het carburateurhuis aansluit) van de bovenplaat met dat rubberen ding( membraan) afhaal, dan stroomt het er uit maar anders niet?
Oplossing? Wat zit er niet goed?