Ideale luchttoevoer voor de MET
- Prutser-2009
- Erelid
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 14-12-2010 09:59
De luchtstroom koelt niet enkel de spoel, maar ook de vlotterkamer zodat de benzine minder warm wordt.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
https://spartametforum.nl/viewtopic.php?t=736

403F IB-0050 clublid
https://spartametforum.nl/viewtopic.php?t=736

403F IB-0050 clublid
Bij ��n van mijn blokjes heb ik als experiment deze extra luchtinlaat gemaakt.


Onder in de startkap een gaatje (12mm) geboord en uit een stukje koker 40 x 20 x 2 een "luchthappertje" gezaagd/gebogen.
Binnenin de startkap een stukje fijn gaas en een strookje schuurspons om het vuil zoveel mogelijk buiten te houden.
Een M 3 boutje + zelfborgend moertje houdt het hele spul bij elkaar.
Ik moet zeggen dat het wel werkt, vooral bij tegenwind.
Ik heb op het forum van onze oosterburen ooit iets dergelijks gezien maar kan het niet meer terug vinden.


Onder in de startkap een gaatje (12mm) geboord en uit een stukje koker 40 x 20 x 2 een "luchthappertje" gezaagd/gebogen.
Binnenin de startkap een stukje fijn gaas en een strookje schuurspons om het vuil zoveel mogelijk buiten te houden.
Een M 3 boutje + zelfborgend moertje houdt het hele spul bij elkaar.
Ik moet zeggen dat het wel werkt, vooral bij tegenwind.
Ik heb op het forum van onze oosterburen ooit iets dergelijks gezien maar kan het niet meer terug vinden.
Moin,
in het meeste is de rijden methode linke poot beneden rechter poot omhog.
Linker poot beneden betekend minder van de luchtoevoer......
ook in het duitse Forum kan je its vinden
http://www.motorfahrrad.eu/viewtopic.ph ... e&start=30
in het meeste is de rijden methode linke poot beneden rechter poot omhog.
Linker poot beneden betekend minder van de luchtoevoer......
ook in het duitse Forum kan je its vinden
http://www.motorfahrrad.eu/viewtopic.ph ... e&start=30
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...



-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
Ik heb het er pas twee weken opzitten, en in principe rij ik niet als het regent...
Overigens denk ik dat vocht, als dat eventueel naar binnen komt, heel snel verdampt.
Dat vliegwiel wordt heet hoor....
@Fehntjer
Ja, linkerpootje omhoog, ik weet het.
"Dennis sommerbetrieb" , ja die had ik al gezien.
Maar ik heb ooit een foto van een "luftleiter" gezien, die kan ik niet meer vinden.
Overigens denk ik dat vocht, als dat eventueel naar binnen komt, heel snel verdampt.
Dat vliegwiel wordt heet hoor....
@Fehntjer
Ja, linkerpootje omhoog, ik weet het.
"Dennis sommerbetrieb" , ja die had ik al gezien.
Maar ik heb ooit een foto van een "luftleiter" gezien, die kan ik niet meer vinden.
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
Moin,
@spartarie, je bedoel zo its, sorry geen Fotos
ventilator op het vliegwiel
http://www.motorfahrrad.eu/viewtopic.php?f=21&t=1325
@spartarie, je bedoel zo its, sorry geen Fotos
ventilator op het vliegwiel
http://www.motorfahrrad.eu/viewtopic.php?f=21&t=1325
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...



Mijn berekening heb ik vergeleken met een berekening die jij ooit op het forum hebt geplaatst. Beide berekeningen komen exact met elkaar overeen.Prutser-2009 schreef:De luchtstroom koelt niet enkel de spoel, maar ook de vlotterkamer zodat de benzine minder warm wordt.
Ik kan dat topic jammer genoeg niet meer vinden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten