Goeden middag!
Ik heb regelmatig een pareltje tussen de bougie-electroden.
Bougie heeft de juiste electroden afstand en de bougie is van Bosch welke er in hoort.
Ik doe loodvervanger en Fual Fit de benzine.
Deze kan ik natuurlijk achterwege laten, want enig voordeel heeft de loodvervanger toch niet in een 2-tact motor?
Ik weet dat een pareltje ook kan ontstaan door bovenmatige koolafzetting of metaaldeeltjes vanuit de motor. Hier ga ik vooralsnog niet van uit.
Hebben jullie hier enige ervaring mee?
Groeten uit Apeldoorn
bougie parelt
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 03-08-2011 08:36
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 31-08-2011 21:23
Een pareltje is residu van de verbranding.
Dat betekend dat er iets in de verbrandingsruimte komt waar de verbranding
geen weg mee weet.
Loodvervanger is aleen belangrijk als je loodvrij tankt, verder heb je er niets aan.
Ik ben ook geen voorstander van fuel-fit, maar nu krijg ik de hele
Spartamet-gemeenschap over me heen.
Hoe simpeler de brandstof hoe beter de motor loopt.
Je zou nog kunnen proberen of dit met wasbenzine ook optreed, wel olie toevoegen.
Dat betekend dat er iets in de verbrandingsruimte komt waar de verbranding
geen weg mee weet.
Loodvervanger is aleen belangrijk als je loodvrij tankt, verder heb je er niets aan.
Ik ben ook geen voorstander van fuel-fit, maar nu krijg ik de hele
Spartamet-gemeenschap over me heen.

Hoe simpeler de brandstof hoe beter de motor loopt.
Je zou nog kunnen proberen of dit met wasbenzine ook optreed, wel olie toevoegen.
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten