Ik heb weer eens wat..

leuke of minder leuke ervaringen en voorvallen met de spartamet.
arnoud

Bericht door arnoud »

Misschien een gekke vraag, maar zou mijn zwager de aangifte nog ongedaan kunnen maken?
Mijn Met is als mijn vrouw,
ik wil alles, en zij wil niks.
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

Jij hebt een probleem, niet je zwager.
Hij gaat echt niet die aangifte intrekken om dan een fikse boete voor valse aangifte aan zijn broek te krijgen.

Dus jij zult jouw probleem moeten oplossen.

Vergeet dat frame en dit kenteken.
Naar de politie gaan is de enigste oplossing

En dan heb jij je rug vrij. en een wiel met spartamet motor.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
arnoud

Bericht door arnoud »

Vergeet dat frame en dit kenteken.
Naar de politie gaan is de enigste oplossing
Ik moet me er maar bij neerleggen, na alles wat ik lees.
Van de week het frame strippen, en dan op naar oom agent.

Zonde, weer een SpartaMet-frame minder op de wereld.
jgvankampen
site mod

Bericht door jgvankampen »

Arnoud:

Het doen van valse aangifte: artikel 188 Wetboek van Strafrecht
Als iemand slachtoffer is geworden van een strafbaar feit, dan kan hij daarvan aangifte doen. Het doen van valse aangifte is strafbaar gesteld bij wet. Als tijdens een onderzoek blijkt dat een persoon valse aangifte heeft gedaan, dan wordt vervolging tegen de aangever ingesteld. Bij valse aangifte gaat het om feiten of gegevens in de aangifte die opzettelijk onjuist zijn, of als er aangifte wordt gedaan van een strafbaar feit, dat helemaal niet heeft plaatsgevonden. De door de politie gemaakte kosten worden op de persoon die valse aangifte heeft gedaan verhaald.

Het doen van valse aangifte is strafbaar gesteld in artikel 188 Wetboek van Strafrecht (WvS). Dit artikel luidt aldus:

Hij die aangifte of klacht doet dat een strafbaar feit gepleegd is, wetende dat het niet gepleegd is, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

'Wetende dat' strekt zich uit tot het onware van een door aangever gedane bewerking. Een gedeeltelijk onjuiste aangifte valt ook onder dit wetsartikel, bijvoorbeeld onjuiste informatie over de identiteit van de dader of het plaats delict.

Het beschermd belang van dit wetsartikel is dat het ambtelijk of justitieel gezag wordt beschermd.

Gevangenisstraf varieert van maximaal een jaar of een geldboete van de derde categorie, dat wil zeggen � 4.500 bij natuurlijke personen of � 1.1250 bij rechtspersonen. Een combinatie van beide hoofdstraffen is mogelijk voor een natuurlijk persoon. Als bijkomende straf kan verbeurdverklaring worden uitgesproken over geldmiddelen of goederen (art. 33 WvS). Ingevolge art. 74 Wetboek van Strafrecht kan het Openbaar Ministerie (OM) een transactie aanbieden. Dit heet Transactie Openbaar Ministerie (TOM). Hiermee kan strafvervolging worden voorkomen.
e pericoloso sporgersi
Afbeelding
arnoud

Bericht door arnoud »

Zojuist een half uur met zwager aan de bel gezeten.
De Met staat op zijn naam, en ik heb alle papieren in huis.( op zijn naam).
Ik heb hem onder druk gezet, hij staat op jou naam, dus is hij(de Met) van jou, dus jij bezit een gestolen Met, ook al staat de Met hier.
Morgenvroeg gaat mijn zwager naar het politiebureau, om alles recht te zetten, zegt hij.
We wachten af. Hopelijk lukt dit nog.
spartarie
site mod

Bericht door spartarie »

Kan hij niet tegen de politie zeggen dat hij hem zelf "weer gevonden" heeft?
Dat klinkt misschien niet geloofwaardig, maar het tegendeel bewijzen is ook niet makkelijk..
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

Even logisch nadenken.

Optie 1
- Je ex-zwager zegt dat ie van de verzekering de met gestolen moest opgeven.
Politie gaat navragen bij de verzekering want er is geen zwart op wit bewijs.
Verzekering schiet zich zelf niet in de schoen => ex-zwager krijgt fikse boete valse aangifte

Optie 2
- Je ex-zwager zegt dat ie de met heeft teruggevonden die ie gestolen had opgegeven.
Als ie de politie kan overtuigen met duidelijke argumenten is een kans dat dit lukt en dat ie zonder boete er vanaf komt.
Met een lul verhaal krijgt ie een fikse boete wegens valse aangifte

Optie 3
- Je ex-zwager doet helemaal niks
Omdat je je rijbewijs hebt laten zien bij het kentekenloket weet de RDW nu wie die gestolen Met wilde overschrijven op zijn naam.
Dan kun je de politie verwachten die je aan de tand komen voelen waarom jij een als gestolen voertuig vermeld voertuig op jou naam wilde zetten.

Mijn persoonlijke mening is dat je ex-zwager geen zin had de verzekeringspremie meer te betalen en geen zin had ook schorsingskosten te betalen en de met daarom gratis heeft opgegeven als gestolen bij de politie.

Ik had je al gewaarschuwd dat dit nog een gemeen staartje gaat krijgen.
Het is niet dat ik gelijk wil krijgen, heb jammer genoeg ervaring door lamlendigheid van anderen en destijds mijn te goed gelovigheid :cry:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Metallicus

Bericht door Metallicus »

Ook al zou de verzekering hem hebben aangeraden om valse aangifte te doen (wat ik ten zeerste betwijfel), dan nog doe je zelf aangifte van een strafbaar feit, wetende dat het niet gepleegd is. Maakt dus niks uit, als zwagerlief bij de politie verklaart dat-ie valse aangifte heeft gedaan, is-ie (terecht) de sjaak, ongeacht de context.

Een aangifte intrekken kan niet, behalve in het geval van enkele misdrijven waarvoor expliciet klacht vereist is. Art. 188 valt daar dus niet onder.

Op wiens naam de Met staat is voor de strafbaarheid niet zo belangrijk, op het moment dat jij een goed onder je hebt wat van misdrijf afkomstig is, is dat sowieso heling.

Tot slot: ongeacht wat je zwager al dan niet voor actie onderneemt, stap zelf onmiddellijk naar de politie! Ga niet af zitten wachten. De aanval is altijd de beste verdediging, als je zelf rustig af gaat zitten wachten, maakt dat jouw verhaal voor de objectieve buitenstaander (lees: het OM dat uiteindelijk de zaak moet beoordelen) niet geloofwaardiger, integendeel.
Snorfietsmafia

Bericht door Snorfietsmafia »

Hoe is dit nu verder gegaan?!
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
arnoud

Bericht door arnoud »

Zwager is bezig, eind van de week hoor ik meer.
Tot die tijd, even geduld aub.
Plaats reactie