Vastgelopen motor.

Alles wat oud en versleten was en nu weer werkt als nieuw (of nog beter)
Jan
Berichten: 443
Lid geworden op: 16-08-2012 13:46

Bericht door Jan »

jgvankampen schreef:Ja maar Ko, wat jij zegt klopt roest=water maar kun je deze verschijnselen al krijgen al je een tankje leeg rijdt zonder mengsmering, dan gaat het wel heel snel. Ik bedoel draaiende delen die zonder vettigheid (de toegevoegde olie) na 100 km al zo droog zijn dat ze vocht aantrekken in een bijna gesloten geheel en dan meteen roesten?
Zonder olie = vastloper, meteen! (nou ja, een kilometer of 15 � 20, ik weet uit ervaring)

Roest = water. Helaas maar waar. Vraag is waar dat door komt.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
jgvankampen
site mod
Berichten: 527
Lid geworden op: 22-12-2014 00:33

Bericht door jgvankampen »

Ik weet wel dat onderdelen die te heet worden (zonder smering) vocht aantrekken, condenseren....dat verklaard wel een hoop
e pericoloso sporgersi
Afbeelding
jgvankampen
site mod
Berichten: 527
Lid geworden op: 22-12-2014 00:33

Bericht door jgvankampen »

Knutselsmurf schreef:sorry dubbel... :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x (Altzheimer light!)
Light??? :twisted: :twisted: :twisted: of toch iets zwaarder?
e pericoloso sporgersi
Afbeelding
Jan
Berichten: 443
Lid geworden op: 16-08-2012 13:46

Bericht door Jan »

jgvankampen schreef:Ik weet wel dat onderdelen die te heet worden (zonder smering) vocht aantrekken, condenseren....dat verklaard wel een hoop
Sorry Hans, dit verklaart niets...

(bij vrouwen... hmmm...)
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3355
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

jgvankampen schreef:Ik weet wel dat onderdelen die te heet worden (zonder smering) vocht aantrekken, condenseren....dat verklaard wel een hoop
De koppeling is niet te heet geworden deze heeft niet de kenmerkende blauwe kleur van een te heet gelopen koppeling


Vocht en gebrek aan smering ?
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1535
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

Vrotkees schreef: Ik meen dat Spartarie op een mengsel van 50% wasbenzine en 50% benzine rijd.
Klopt..... al bijna twee jaar.
Ben altijd heel precies met benzine mixen...
Ik WEEG de tweetaktolie, 55 gram voor 5 Liter benzine.
jgvankampen
site mod
Berichten: 527
Lid geworden op: 22-12-2014 00:33

Bericht door jgvankampen »

Spartaries WEGEN is ondoorgrondelijk, SpartaMet handleiding 4.11 vers 3
:D :D :D :D
e pericoloso sporgersi
Afbeelding
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1535
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

Ben een beetje kippig...
Ik gebruik zo'n klein plastic flesje "spartamet tweetaktolie" om af te meten.
De schaalverdeling daarop klopt van geen kant, t'�s maar net hoe die sticker erop geplakt is.
Toen maar eens een hele liter tweetaktolie gewogen en gaan rekenen.
m.vandervet
Berichten: 77
Lid geworden op: 17-12-2009 19:59

Bericht door m.vandervet »

Goedemorgen mannen.

Vanmorgen de benzinetank gecontroleerd. Deze was nog half gevuld met wasbenzine. Daarna heb ik een beetje wasbenzine afgetapt om te controleren
wat de kleur aangaf. Conclusie : weinig tot geen mengsmering toegevoegd.

Afbeelding
Jan
Berichten: 443
Lid geworden op: 16-08-2012 13:46

Bericht door Jan »

Kroon Tornado, vol-synteet, met een 60 ml injectiespuit waaraan een precies afgemeten stukje siliconenslang om makkelijk uit de fles te kunnen halen.

60 ml plus de inhoud van het stukje slang, is 5 ml, op 5 liter = 1:77 in Competition 102.

(minimale) temperatuurverschillen niet meegenomen. In mijn geval niet echt belangrijk omdat de olie altijd in de koel blijvende kelder staat.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 2 gasten