Vraagjes

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

reitsma
Berichten: 70
Lid geworden op: 03-03-2015 15:47

Vraagjes

Bericht door reitsma »

Hallo,

Afbeelding
Hier kun je zien dat het trekkapje teveel overlapt, wat doe ik fout?

Ik heb wat onderdelen over gezet op een blokje zonder decompresseur. Hij wil nog niet goed lopen. Wie kan mij uitleggen hoe het tussen de carburateur en cilinder zit met die membraanplaat? Je hebt ook verschillende voor met/zonder decompresseur?

Alvast bedankt[/img]
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

Lijkt erop dat je een te lange trekstarterkap hebt, de oudere blokken hadden een kortere trekstarterkap. Dus ik ben bang dat je even een bezoekje aan MP moet brengen.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3355
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

je hebt een langere kap van een 299-499 blokje erop zitten

de 099 en 199 blokjes zijn iets kleiner en hebben ook een kortere trekkap
de inlaatmembranen van een 099 en 199 blokje zijn ook dunner.

Je hoeft alleen maar de kap te vervangen het hele binnenwerk van de trekkap kun je overzetten
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
reitsma
Berichten: 70
Lid geworden op: 03-03-2015 15:47

Bericht door reitsma »

Oke, kan ik niet een stuk van die kap afhalen? Heb er namelijk nog wel een paar liggen. Maar hoe zit het nou precies met die membraan plaat? Daar moet achter ook een pakking toch?
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

Klopt, achter de membraamplaat moet ook een pakking zitten. Of de kap afzagen zo goed idee is weet ik niet, maar u kunt het wellicht proberen.

Ik zou gewoon op MP een kap zoeken van een 099 of 199, of desnoods een compleet blokje.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
SpartaJet
Berichten: 41
Lid geworden op: 19-03-2016 23:04

Bericht door SpartaJet »

Vrotkees schreef: de inlaatmembranen van een 099 en 199 blokje zijn ook dunner.
Zijn die uitwisselbaar?
Ik kwam tussen mijn spullen ook dunne regen en die zien er wel wat strakker uit qua doorstroming. Wat zijn de voor- en nadelen van beide?
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3355
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

geen stuk van die kap afhalen.

die kappen zijn op het eind anders dan past het luchtfilterhuis niet meer.

de 099 en 199 inlaatmembranen kun je niet monteren op een 299 en verder. de carburateur sluit dan niet aan tegen het carter.

je kunt wel op een 099 en 199 blokje de dikke membranen monteren.
dan komt de carburateur verder van het blokje te staan en moet je wel de gas en chokekabel verlengen.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
reitsma
Berichten: 70
Lid geworden op: 03-03-2015 15:47

Bericht door reitsma »

Oke, en dan moet je de uitgang van de decompresseur van de membraanplaat even dicht maken bij de 199? Want anders lek je daar lucht lijkt me
SpartaJet
Berichten: 41
Lid geworden op: 19-03-2016 23:04

Bericht door SpartaJet »

Vrotkees schreef:
de 099 en 199 inlaatmembranen kun je niet monteren op een 299 en verder. de carburateur sluit dan niet aan tegen het carter.

je kunt wel op een 099 en 199 blokje de dikke membranen monteren.
dan komt de carburateur verder van het blokje te staan en moet je wel de gas en chokekabel verlengen.
Dank je wel. Scheelt weer falen :lol:
reitsma
Berichten: 70
Lid geworden op: 03-03-2015 15:47

Bericht door reitsma »

Heb een probleem er bij... Spoel is los geschoten tegen het vliegwiel aan.. Gevolg dat de spoel verband is en het vliegwiel uitgezet..
Moet er nu een nieuw vliegwiel op?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast