Het enige echte originele gezelligste forum voor alle Spartamet-Saxonette-Hudson-Rotary liefhebbers en hobbyspecialisten zonder commercieel oogmerk, wordt gratis lid!
Hier kun je zien dat het trekkapje teveel overlapt, wat doe ik fout?
Ik heb wat onderdelen over gezet op een blokje zonder decompresseur. Hij wil nog niet goed lopen. Wie kan mij uitleggen hoe het tussen de carburateur en cilinder zit met die membraanplaat? Je hebt ook verschillende voor met/zonder decompresseur?
Lijkt erop dat je een te lange trekstarterkap hebt, de oudere blokken hadden een kortere trekstarterkap. Dus ik ben bang dat je even een bezoekje aan MP moet brengen.
Oke, kan ik niet een stuk van die kap afhalen? Heb er namelijk nog wel een paar liggen. Maar hoe zit het nou precies met die membraan plaat? Daar moet achter ook een pakking toch?
Vrotkees schreef:
de inlaatmembranen van een 099 en 199 blokje zijn ook dunner.
Zijn die uitwisselbaar?
Ik kwam tussen mijn spullen ook dunne regen en die zien er wel wat strakker uit qua doorstroming. Wat zijn de voor- en nadelen van beide?
die kappen zijn op het eind anders dan past het luchtfilterhuis niet meer.
de 099 en 199 inlaatmembranen kun je niet monteren op een 299 en verder. de carburateur sluit dan niet aan tegen het carter.
je kunt wel op een 099 en 199 blokje de dikke membranen monteren.
dan komt de carburateur verder van het blokje te staan en moet je wel de gas en chokekabel verlengen.
Vrotkees schreef:
de 099 en 199 inlaatmembranen kun je niet monteren op een 299 en verder. de carburateur sluit dan niet aan tegen het carter.
je kunt wel op een 099 en 199 blokje de dikke membranen monteren.
dan komt de carburateur verder van het blokje te staan en moet je wel de gas en chokekabel verlengen.
Heb een probleem er bij... Spoel is los geschoten tegen het vliegwiel aan.. Gevolg dat de spoel verband is en het vliegwiel uitgezet..
Moet er nu een nieuw vliegwiel op?