koppeling pakt niet ?
Ja Blauwlap, dat is nog best wel waarschijnlijk.
Duur die pallen en veertjes?
Misschien hebben ze ook wel die achteras eruit getrokken.
Hij is te koop, ik meen te hebben gelezen E 50,- statiegeld. Jullie kennen het verhaal.
Ik maak nog foto's en doe hem naar de Te Koop rubriek.
Man dat ding start fantastisch!! En hij heeft echte banden.
Als een van jullie m koopt ga ik ook weten wat er nou uiteindelijk fout was.
Groetjes Wim, Nijmegen.
Duur die pallen en veertjes?
Misschien hebben ze ook wel die achteras eruit getrokken.
Hij is te koop, ik meen te hebben gelezen E 50,- statiegeld. Jullie kennen het verhaal.
Ik maak nog foto's en doe hem naar de Te Koop rubriek.
Man dat ding start fantastisch!! En hij heeft echte banden.
Als een van jullie m koopt ga ik ook weten wat er nou uiteindelijk fout was.
Groetjes Wim, Nijmegen.
Ja...zou dr n manier zijn om te kijken wat stuk is zonder m te slopen [want niemand zit te wachten op n emmertje onderdelen]
1) in de boom hangen aan t achterwiel, en olievuldopje openen, kijken of er stukken komen.
Een aftapplug heeft ie niet? Of wel, onder t uitlaatje?
2) ik kan de compressie nog meten, want zo'n metertje heb ik....moet er 6 of 7 uit komen?
3) eigenares vragen of die t blokje herkent....wie weet, aan een krasje of gebladderde verf. [heeft ie]
edit: ik kwam makkelijk op 7 ondanks wat moeilijke afdichting metertje in t dekoklepgat. [want mijn deko-bout is een schroefdraad opzuiverings-bout met groeven in de lengte :lol: ]
aftapplug is er niet, behalve als uitl bevestigingsbout een dubbelfunctie heeft. Check: is geen aftapplug.
1) in de boom hangen aan t achterwiel, en olievuldopje openen, kijken of er stukken komen.
Een aftapplug heeft ie niet? Of wel, onder t uitlaatje?
2) ik kan de compressie nog meten, want zo'n metertje heb ik....moet er 6 of 7 uit komen?
3) eigenares vragen of die t blokje herkent....wie weet, aan een krasje of gebladderde verf. [heeft ie]
edit: ik kwam makkelijk op 7 ondanks wat moeilijke afdichting metertje in t dekoklepgat. [want mijn deko-bout is een schroefdraad opzuiverings-bout met groeven in de lengte :lol: ]
aftapplug is er niet, behalve als uitl bevestigingsbout een dubbelfunctie heeft. Check: is geen aftapplug.
er zit geen aftapplug op 301 blokjes.
nieuwe olie komt er alleen in als een blokje open is geweest ( koppeling keerring enz enz )
Dat de compressie goed is wil zeggen dat er een grote kans is dat de cilinder en zuiger in goede staat is.
wat de staat van de krukas is kun je alleen zien als het blokje open is.
Dat er duidelijk iets mis is met de aandrijving ( koppeling tandwielen enz enz ) kun je herleiden aan de klachten.
Open maken en controleren is het enigste dat je kunt doen.
nieuwe olie komt er alleen in als een blokje open is geweest ( koppeling keerring enz enz )
Dat de compressie goed is wil zeggen dat er een grote kans is dat de cilinder en zuiger in goede staat is.
wat de staat van de krukas is kun je alleen zien als het blokje open is.
Dat er duidelijk iets mis is met de aandrijving ( koppeling tandwielen enz enz ) kun je herleiden aan de klachten.
Open maken en controleren is het enigste dat je kunt doen.
Ja.
Als "het forum"genoeg heeft aan de eigen Metjes, gaat ie op Marktplaats.
Ook daar zitten ze niet te springen op een kapot ding denk k.
Dan staattie bij de eigenares....en dan is het maar te hopen
DAT DE EIGENARESSE, NET VOORDAT ZE M MEE WIL GEVEN AAN DE OUDIJZERMAN, AAN MIJ DENKT.
Er een fiets van maken is niet zo logisch: hoe regel je de achterrem?
Ja, ander wiel....kost 50 E javascript:emoticon(':P')
Als dank voor het stellen van de dodelijke diagnose...
En dan gaatie uit elkaar!
Geduld is een schone zaak!
Wim

Als "het forum"genoeg heeft aan de eigen Metjes, gaat ie op Marktplaats.
Ook daar zitten ze niet te springen op een kapot ding denk k.
Dan staattie bij de eigenares....en dan is het maar te hopen
DAT DE EIGENARESSE, NET VOORDAT ZE M MEE WIL GEVEN AAN DE OUDIJZERMAN, AAN MIJ DENKT.
Er een fiets van maken is niet zo logisch: hoe regel je de achterrem?
Ja, ander wiel....kost 50 E javascript:emoticon(':P')
Als dank voor het stellen van de dodelijke diagnose...
En dan gaatie uit elkaar!
Geduld is een schone zaak!
Wim