Saxonette Retro Rebuild

Zelf iets gemaakt voor de spartamet?
laat het met trots zien aan anderen
sjarel
Berichten: 440
Lid geworden op: 27-07-2016 17:59

Bericht door sjarel »

2xEE schreef: Welke maat banden zitten er eigenlijk op ?
Ben ik ook benieuwd naar!
En of je geen problemen hebt gehad met monteren het achterwiel.
Loopt de band niet tegen het frame?
Hoe heeft de band zich gedragen tijdens het eerste proefritje?
Ik ga binnenkort ook banden bestellen, maar twijfel nog wat betreft de maat.
wil graag 60X559 hebben, maar twijfel of dit kan, zeker na het lezen van info hier op het forum.
Maar je weet maar nooit.

sjarel ;-)
Viking
Berichten: 15
Lid geworden op: 19-08-2016 20:37

Bericht door Viking »

@ Sjarel ja ik woon 15 min rijden van Maastricht. Omgeving Valkenburg.

De maat van de Schwalbe Fat Franks is 60-559. Voor is dit redelijk passend te krijgen als je je spatborden aanpast. Achter heeft me dit een hele avond gekost. Je hebt heel weinig plek in het frame. En veel verder naar achteren gaat niet want dan loopt hij aan bij het spatbord. En ik wou pers� een spatbord achter. En dan heb je nog rekening te houden met je ketting lengte en spanning.

Het rijd erg prettig met deze dikke banden. Het fiets gevoel is er een beetje af en het gedraagt zich iets meer als een brommer.

Vraagje. zijn er blauwe cdi's die a fabriek ontgrenst zijn? Ik heb nu een blauwe maar voor mijn gevoel houd deze niet in op top en rij ik harder dan 25.
No School like the Old School...
sjarel
Berichten: 440
Lid geworden op: 27-07-2016 17:59

Bericht door sjarel »

Dan wonen we niet zo heel ver van elkaar vandaan.
Ik woon in Maastricht ;-)

Ik ga nog eens kijken wat ik met de banden ga doen.
Een achterspatbord is een must inkorten zo wie zo.
Wellicht dat ik voor 1 maatje kleiner kies.
Moet ik nog even zien.


Grzzz,
sjarel
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3318
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

Viking schreef: Vraagje. zijn er blauwe cdi's die a fabriek ontgrenst zijn? Ik heb nu een blauwe maar voor mijn gevoel houd deze niet in op top en rij ik harder dan 25.
Elke begrensde CDI verschilt een beetje met topsnelheid.
de ene loopt 24 de andere weer 27.

Met een onbegrensde loopt je metje tussen de 25 en 30 km/u.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Viking
Berichten: 15
Lid geworden op: 19-08-2016 20:37

Bericht door Viking »

It's all in the details.

Afbeelding

Voor de mensen die Instagram hebben, ik ben te vinden onder de naam: nonserio
No School like the Old School...
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3318
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

Als voormalige crewchief kan ik het niet laten.

- navigation lights check
- Ailerons check
- rudder check
- airbrakes check
- leading edge flaps check
- flaps check
- brakes check
- engine power check
- oilpressure check
- ILS check.
- 3 green check
- radio check

Please contact tower on VHF

rolout confirmed check
chucks away 8)
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
sjarel
Berichten: 440
Lid geworden op: 27-07-2016 17:59

Bericht door sjarel »

Mooie foto van het achterwiel en spatbord ziet er goed uit.
Waarom is het schakelaartje op het plastic kapje bij de CDI?

Ga je nog remmen plaatsen op de voorvork?

Grzzz,
sjarel
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1518
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

Spartamet anno 2016....latest edition....mooi hoor! :D
Nog een vraagje...Om het achterwiel te kunnen monteren...,moet je de band leeg laten lopen?
Ketting achteraf monteren?
Knutselsmurf
Berichten: 600
Lid geworden op: 31-08-2011 21:23

Bericht door Knutselsmurf »

Vrotkees schreef:Als voormalige crewchief kan ik het niet laten.

- navigation lights check
- Ailerons check
- rudder check
- airbrakes check
- leading edge flaps check
- flaps check
- brakes check
- engine power check
- oilpressure check
- ILS check.
- 3 green check
- radio check

Please contact tower on VHF

rolout confirmed check
chucks away 8)
Hee, Je vergeet zware check! (Allochtone jongeren)
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Viking
Berichten: 15
Lid geworden op: 19-08-2016 20:37

Bericht door Viking »

Het knopje is de aan en uit knop. Ik heb de choke anders gemaakt zoals in de eerdere posts te zien is. Nu kon ik de motor niet meer uitzetten. Vandaar dat ik nu een aan en uit knopje heb gemaakt.

Ik heb de band leeg moeten laten voordat ik deze in het frame kreeg. Als dit is wat bedoelt.

En nope geen voor rem, less is more😂.
No School like the Old School...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast