Originele Ringsloten
Originele Ringsloten
Zijn die Ringsloten (Fabriek af) AXA/ABUS niet onveilig?
Ik ben dan wel van het zoveel mogelijk behouden van alle originele onderdelen, maar het lijkt mij dat die sloten heel makkelijk te openen zijn of zegt ik dat verkeerd?
Ik ben dan wel van het zoveel mogelijk behouden van alle originele onderdelen, maar het lijkt mij dat die sloten heel makkelijk te openen zijn of zegt ik dat verkeerd?
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
- Prutser-2009
- Erelid
in de oude axa/abus sloten zat een ontwerpfout, daar waar abus netjes de gedupeerde klanten een nieuw slot gaf wilde axa je enkel een nieuw slot met 5 euro korting verkopen, op dat moment heb ik de hufters van axa laten weten nooit meer een slot van hun te kopen.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html

403F IB-0050 clublid
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html

403F IB-0050 clublid
Dat van de SL7/9 weet ik, maar ik doelde ook op die jaren 80' sloten die volgens mij niet van AXA zijn, maar ASSA dacht ik.Prutser-2009 schreef:in de oude axa/abus sloten zat een ontwerpfout, daar waar abus netjes de gedupeerde klanten een nieuw slot gaf wilde axa je enkel een nieuw slot met 5 euro korting verkopen, op dat moment heb ik de hufters van axa laten weten nooit meer een slot van hun te kopen.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
De oudere assa sloten uit de jaren 80 ( oude naam axa ) met oranje goedkeur sticker zijn zeker niet slecht wat openmaken en kraken van het slot betreft.
Echter de beugel van het ringslot is niet zo gehard als latere sloten.
Ik heb op mijn oermetjes deze sloten zitten maar gebruik altijd extra nog een kettingslot om ze ergens aan vast te maken.
Echter de beugel van het ringslot is niet zo gehard als latere sloten.
Ik heb op mijn oermetjes deze sloten zitten maar gebruik altijd extra nog een kettingslot om ze ergens aan vast te maken.