Schoonmaken
Kan het carter ook in de spiritus?jgvankampen schreef:Zwaantje ik doe dat altijd met aceton of thinner, dat ontvet goed
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
begrijp ik.jgvankampen schreef:Ik bedoelde dus de randen waar de carterhelften op elkaar komen. Aceton en thinner lossen de oude pakkingsresten goed op. Voor de rest inderdaad WD40 en Dastyjgvankampen schreef:Zwaantje ik doe dat altijd met aceton of thinner, dat ontvet goed
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Hoe zit het trouwens met lagers... gewoon lithium vet in stoppen? en die keerringen ook helemaal volstouwen met vet? ik ben daarover een beetje in de war. Naaldlagers gewoon met een druppeltje olie toch?Vrotkees schreef:spiritus lost slecht olie op.
je kunt eerst de onderdelen grof schoonmaken met een doek en dan met WD40 reinigen.
echte dikke aanslag op bijvoorbeeld de krukas krijg je met scotchbrite en wd40 los.
en natuurlijk niet te vergeten Dasty van de Wibra.
superontvetter :P
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
lagers goed schoonmaken en als er geen loopsporen te zien zijn kun je ze gewoon monteren.
neem een schoon bakje en doe daar transmissieolie in.
Leg daar de schoongemaakte lagers in.
Eurol HPG SAE 80W-90 GL5 en kroon of
Kroon GEARLUBE GL-5 80W-90 zijn overal verkrijgbaar.
Nu kun je de lagers vanuit het bakje monteren.
de keerringen smeer je tussen de afdicht en stoflip in met hoogwaardig NF lagervet (blauw van kleur door lithium)
op de keerringen doe je dun wat curil (vloeibare pakking ) op. als je dan het achtercarterl monteert heb je een extra verbinding
neem een schoon bakje en doe daar transmissieolie in.
Leg daar de schoongemaakte lagers in.
Eurol HPG SAE 80W-90 GL5 en kroon of
Kroon GEARLUBE GL-5 80W-90 zijn overal verkrijgbaar.
Nu kun je de lagers vanuit het bakje monteren.
de keerringen smeer je tussen de afdicht en stoflip in met hoogwaardig NF lagervet (blauw van kleur door lithium)
op de keerringen doe je dun wat curil (vloeibare pakking ) op. als je dan het achtercarterl monteert heb je een extra verbinding
??? De enige keerring die ik met "heetlagervet" vul is de krukaskeerring aan de vliegwielkant.Vrotkees schreef: de keerringen smeer je tussen de afdicht en stoflip in met hoogwaardig NF lagervet (blauw van kleur door lithium)
Verder de kogellagers in de naafhuls, die krijgen een likje kogellagervet.
Ik ben het carter binnen en uit aan het schoonmaken met wasbenzine.
Nu kom ik bij de dikke laag roet bij de uitlaatpoort en cilinder... hoe krijg ik dit weg?

Nu kom ik bij de dikke laag roet bij de uitlaatpoort en cilinder... hoe krijg ik dit weg?

Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten