Het enige echte originele gezelligste forum voor alle Spartamet-Saxonette-Hudson-Rotary liefhebbers en hobbyspecialisten zonder commercieel oogmerk, wordt gratis lid!
Afgelopen maandag weer een blokje opgehaald bij mij in de buurt. Betreft een mooie 299 met een kapotte velg die meneer vorig jaar uit de fiets had gehaald. Op het eerste oog een prima ding. Op het laatst vertelde hij mij dat hij zijn blokjes altijd schoonmaakt met de hogedrukspuit.
Resultaat:
Ondanks dit was het blokje wel los.. Moordlustige mensen!
Of dat door een hogedrukspuit komt?
Of waren carburateur en membraanplaat gedemonteerd?
Een vochtige schuur doet dan de rest.
Beter op zijn minst de membraanplaat (met kortere schroeven) laten zitten, of op een andere manier het "gat" afdichten, en eerst wat WD40 naar binnen spuiten.
En de zuiger tegen de compressie duwen!
Van hogedrukspuiten ben ik trouwens ook geen fan.
spartarie schreef:Of dat door een hogedrukspuit komt?
Of waren carburateur en membraanplaat gedemonteerd?
Een vochtige schuur doet dan de rest.
Beter op zijn minst de membraanplaat (met kortere schroeven) laten zitten, of op een andere manier het "gat" afdichten, en eerst wat WD40 naar binnen spuiten.
En de zuiger tegen de compressie duwen!
Van hogedrukspuiten ben ik trouwens ook geen fan.
Nee, dit blokje was helemaal dicht tot aan het luchtfilterkapje toe!