Venturi sproeier tk carb.
-
Venturi sproeier tk carb.
Motor loopt redelijk na jaren stilstaan en zelfs roest in carter.
Gespoeld en de carb. gereinigd
De sproeier word niet door de hoofdsproeier geheel naar boven gedrukt.
Er zit dus wat axiale speling en hij komt, met wat trilling, dan te rusten op de hoofdsproeier.
Is dit goed?
Er zit dus wat axiale speling en hij komt, met wat trilling, dan te rusten op de hoofdsproeier.
Is dit goed?
-
tk carb
Ik denk dat je bedoelt: de venturiebuis wordt niet goed aangedrukt door de sproeier. Dan kan de venturiebuis gaan draaien en wordt de benzine niet goed gemengd met de lucht. Ik heb dit opgelost door een (heel klein) ringetje tussen de sproeier en de venturiebuis te monteren.
groet
gert
groet
gert
Moin,
normal word de venturibuis niet door de sproeier omhoog gedrukt.
dit venturibuis word zonder sproeier omhoog gedrukt tot de uitlaat van dit venturibuis in de center van de venturi van de crab zit. bij een TK kan het zijn dat de venturibuis niet meer zo fast in de carb mag zitten. je kan de plek war de venturibus mag afdichten met soldertin vertinnen (zo dun als mogelijk)
dit zijn de plekjes war de venturibuis mag dicht zetten

groet fehntjer
normal word de venturibuis niet door de sproeier omhoog gedrukt.
dit venturibuis word zonder sproeier omhoog gedrukt tot de uitlaat van dit venturibuis in de center van de venturi van de crab zit. bij een TK kan het zijn dat de venturibuis niet meer zo fast in de carb mag zitten. je kan de plek war de venturibus mag afdichten met soldertin vertinnen (zo dun als mogelijk)
dit zijn de plekjes war de venturibuis mag dicht zetten

groet fehntjer
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...

De stijgbuis zit altijd met een perspassing vast in het carburateurhuis.
De uitstroom opening van de stijgbuis hoort altijd haaks in de venturi te zitten voor een juist mengsel.
Zo als je het beschrijft lijkt de stijgbuis (messing buisje) los te zitten in het carburateur huis.
Dit buisje dient diep genoeg te zitten anders werkt de stationair sproeier ook niet.
De uitstroom opening van de stijgbuis hoort altijd haaks in de venturi te zitten voor een juist mengsel.
Zo als je het beschrijft lijkt de stijgbuis (messing buisje) los te zitten in het carburateur huis.
Dit buisje dient diep genoeg te zitten anders werkt de stationair sproeier ook niet.
Re: Venturi sproeier tk carb.
Ik probeer me dit voor te stellen maar dat lukt me niet. Vooralsnog sluit ik me aan bij wat Vrotkees schrijft.Spatametab schreef:Motor loopt redelijk na jaren stilstaan en zelfs roest in carter.
Is dit goed?
NB De sproeier zal nooit de hoofdsproeier 'naar boven drukken'. Wat bedoel je met axiale speling en over welke trilling heb je het en hoe kan je blokje 'redelijk lopen'.
Misschien een andere carb..?
-
Venturi sproeier
Ok afdichting randjes begrepen, eventueel vertinnen.
Maar het uiteinde van de sproeier is open en valt, als hem door drukt, ineen kuiltje van de venturi.
Dit eind gaatje en het vacu�m in de venturi bepaald de hoogte van de aangezogen brandstof toch?
Ab
Maar het uiteinde van de sproeier is open en valt, als hem door drukt, ineen kuiltje van de venturi.
Dit eind gaatje en het vacu�m in de venturi bepaald de hoogte van de aangezogen brandstof toch?
Ab
Moin,
je praat nue van een open sproeier??
kijk op deze tekening en zegg wat je bedoeld.

boven de sproeier zit de venturibuis (op duits Mischrohr venturibuis is eigenlijk niet correct. in dit buis word lucht en benzine vermengd)
Dit buis kon open zijn als de carb carter is dicht.
groet fehntjer
je praat nue van een open sproeier??
kijk op deze tekening en zegg wat je bedoeld.

boven de sproeier zit de venturibuis (op duits Mischrohr venturibuis is eigenlijk niet correct. in dit buis word lucht en benzine vermengd)
Dit buis kon open zijn als de carb carter is dicht.
groet fehntjer
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...

Re: Venturi sproeier
2 opties.Spatametab schreef:Ok afdichting randjes begrepen, eventueel vertinnen.
Ab
-Henk1 vriendelijk vragen voor een stijgbuis/sproeier met schroefdraad.
- carburateurhuis in de oudijzerbak gooien.
Re: Venturi sproeier
Andere, vooral goede, carb monteren. ben je van alle problemen af. Daarna even in de caburateurtechniek verdiepen.Spatametab schreef:Ok afdichting randjes begrepen, eventueel vertinnen.
Ab
Oja, oude niet meer naar omkijken.
-