MET Ant-one
Ik had nog meubelolie staan welke ik gisteren op een stukje hout heb aangebracht. De kleur is perfect en dringt goed door het hout. De olie is voor buiten en binnen bedoelt.
De gekookte lijnolie ga ik ook gebruiken om het frame mee te behandelen. Deze blijft dus ijzerkleur.
Waarom blanke lak? Dit wilde ik alleen gebruiken om het hout te laten glimmen.
De gekookte lijnolie ga ik ook gebruiken om het frame mee te behandelen. Deze blijft dus ijzerkleur.
Waarom blanke lak? Dit wilde ik alleen gebruiken om het hout te laten glimmen.
Plannen zijn iets veranderd. Ik had nog een pot meubelolie van de action staan. Deze geeft het hout een 'roest' kleur wat weer goed bij de fiets past. Een proefstukje met blanke lak geeft het resultaat dat ik wil. Ik heb de spatborden tot nu toe voorzien van 2 lagen, maar er moeten er nog meer op, het hout neemt de olie nog steeds snel op.
Vandaag de motor opgebouwd en terug op het wiel gemonteerd. Meteen wat delen gemonteerd zodat ik een stukje kon rijden. Voorrem doet stukken beter zijn best als de achterrem ik heb alleen nog een probleem met de kabels, gas en choke.. er zit iets niet goed. Maandag weer eens verder kijken. Oja ik heb ook een meter of 200 gereden.
Het is niet te maken met electro, want dat gedeelte is goed. Ik denk dat ik de gas en choke kabel verkeerd heb aangesloten. Ik zag gisteren ook dat mijn gashendel helemaal uitgedraaid was, waardoor het gas open bleef staan.
De spatborden komen wel goed alleen duurt dat wat langer :-) Ik was iets te actief geweest met de olie waardoor het niet meer wil opdrogen. Ik ben al begonnen met het verwijderen van de olie van 2 spatbord.
Maandag ga ik weer verder :-)
Edit: omdat ik toch benieuwd was de motor net nog even gestart. De chokehendel doet zijn werk weer goed en de motor startte weer meteen.
De spatborden komen wel goed alleen duurt dat wat langer :-) Ik was iets te actief geweest met de olie waardoor het niet meer wil opdrogen. Ik ben al begonnen met het verwijderen van de olie van 2 spatbord.
Maandag ga ik weer verder :-)
Edit: omdat ik toch benieuwd was de motor net nog even gestart. De chokehendel doet zijn werk weer goed en de motor startte weer meteen.